וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 3

שגיא מנדלבוים

29.6.2008 / 14:35

איך בוחרים את התשובה הנכונה וכיצד לומדים לפתח אינטואיציה? שגיא מנדלבוים ממשיך לחלק טיפים לפתיחה בקלפי הטארוט

טיפ שלישי - זיקה קודמת לפירוש

זיקה של קלף היא קשר הקיים בין הקלף לנושא שאלה. לכל קלף יש נטייה או "העדפה" לנושאים מסוימים. כך למשל, קלף נסיך המטות קשור לנסיעות לחו"ל וללימודים אקדמאים, קלף שני מטות קשור אף הוא ללימודים, הקלף שישה גביעים קשור לעבר ולדברים החוזרים מהעבר והרשימה ארוכה מאוד.

זיקה לקלף יכולה להיות תוצאה של גורמים רבים: בקלף שני מטות היא תוצאה של הפירוש עצמו (הצורך ללמוד לפני שנוכל לעבור לשלב הבא). במקרה של נסיך המטות היא קשורה למוטיבים אסטרולוגיים (מזל קשת מחבב לימודים ונסיעות). קלף ארבעה מטות קשור לסימבולים המופיעים בקלף (החופה המצוירת בקלף), קלף שבעה גביעים יכול להיות תוצאה של קשר עם הרעיון הארכיטיפי של הקלף ולהראות זיקה למחלוקת בין חמה לכלה (הסיפור של פסיכה וקופידון).

הכלל הוא שהזיקה של הקלף קודמת לפירוש שלו. זה אומר שבמקרים בהם יש קשר בין נושא השאלה לקלף, עלינו להטות את התשובה ל"כן", גם במקרים בהם יש סתירה בין פירוש הקלף והזיקה שלו. כך למשל: אם נתקל בקלף הירח שאינו מצייר תמונה ורודה וברורה, כתשובה לשאלה "האם אצליח בלימודים?", לפני שנחרוץ את גורל הלימודים ונאמר "לא", כדאי לבדוק בכל זאת מה השואל לומד. מכיוון שאם הוא לומד פסיכולוגיה, הרי שקלף הירח קשור כאן לענייני הנפש. יש לו זיקה לתחום זה ודווקא הלימודים האלו יכולים להצליח, למרות הקשיים.

טיפ רביעי - מה עושים עם האינטואיציה?

פעמים רבות שואלים אותי אם כיצד ניתן לפתח את האינטואיציה ועד כמה היא חשובה בקריאת הקלפים. את תשובתי לנושא חשוב זה אחלק לשניים: תחילה אדבר על פיתוח האינטואיציה ולאחר מכן על המשקל שיש לאינטואיציה בקריאה.

אין דרך ישירה ללמוד לפתח את האינטואיציה. פיתוח האינטואיציה אינו תהליך מובנה ואין דרך ליניארית בה הולכים כדי ללמוד לפתח את האינטואיציה. עם זאת, כיוון שהאינטואיציה היא חיבור בין שני אלמנטים: בין המודעות שלנו והיכולת אנרגטית שלנו, ניתן לדעתי לפעול כדי לעזור לה להתעורר.

את החלק הראשון, את המודעות, בהחלט ניתן לפתח: החיים הם הכלי הבסיסי הראשוני המכשיר ומאמן את יכולת המודעות שלנו. ההתנסויות שלנו בחיים, העבר שלנו וכל מי שאנחנו מאפשרים לנו להיות מודעים יותר. תהליכי למידה, קורסים להתפתחות אישית והחשוב מכל - היכרות טובה עם 78 הקלפים, שהם החלקים המאפיינים את מי שאנחנו, הם המשך מצוין לפיתוח המודעות ושילוב של שניהם יאפשרו לנו להבין טוב יותר תהליכים ואירועים בחיינו. את הניסיון שלנו בהמשך נוכל להעביר הלאה. וכך, גם אם לא ממש חווינו מקרה של עבודה בחברת היי-טק, עדיין נוכל להביע את דעתנו מתוך היכרות עם חוויות ורעיונות דומים.

החלק השני, ההתפתחות האנרגטית, הוא תהליך חוויתי ובלתי אמצעי. התעוררות של החלק הזה יבוא בעקבות פעילות אנרגטית, שבה יתחזקו המרכיבים והיכולות האנרגטיים שלנו. תרגול יכולות טיפוליות (הילינג, רייקי), עבודה עם החלומות שלנו ושליטה בהם, מדיטציה וכדומה, מחזקים חלק זה. ככל שנתרגל יותר תהליכים אלו, כך המערכות האנרגטיות שלנו יתחזקו, יהיו פעילות יותר וכך פתאום, בלי הסבר, נוכל לדעת, להבין ולראות מעבר להיגיון: אז נוכל להרגיש ולדעת אינטואיטיבית דברים.

עכשיו השאלה היא כמה חשובה האינטואיציה בקריאה. ואם פתאום עולה בי מידע, האם הוא זניח, חשוב יותר, או אולי בא להחליף את הפירוש הפסיכולוגי של הקלף? קריאה בקלפים היא שילוב הין השניים: החלק האינטואיטיבי, זה ש"יודע פתאום", והחלק הפסיכולוגי, זה שמבין מדוע הדברים קורים ומהו המניע של השואל.

ברוב המקרים נגלה שאין סתירה בין השניים ושהם שני מימדים שונים של הקריאה. אולם אם יש צורך בקבלת החלטה מה יותר חשוב, האלמנט הפסיכולוגי תמיד יהיה חשוב יותר והפירוש האינטואיטיבי, ממשיך את הפירוש הפסיכולוגי ולא סותר אותו.

למשל, אורית קודמה בעבודתה והפכה למנהלת המחלקה, אך שבוע לפני כן היא שאלה אותנו האם היא תקבל את הקידום שהובטח לה והופיע לה הקלף שלוש מטבעות. הפירוש הפסיכולוגי של הקלף הוא חיובי והוא עוסק בהכרה וגמול. המשמעות היא שמכירים ביכולות שלה ועומדים לגמול לה על כך. אבל מצד שני, הצבע השחור יכול אינטואיטיבית לעורר בנו תחושה שיש כאן משהו שאינו כשורה. אז מה עושים?

תחילה עלינו לנסות למצוא את הקשר בין שני הפירושים. הצבע השחור קשור להגנה, פחדים ומאפשר לנו למצוא מחסה ופתרון. אולם להגנה יש מחיר והוא עוסק גם בסגירות. אנחנו אמנם מוגנים אך פחות מתקשרים. צדק מי שחשב שיש כאן משהו לא כשורה, אבל לא עם הקידום, אלא עם מה שהקידום מעורר אצל אורית. אכן יש כאן בעיה, אולם היא אינה סותרת את המשמעות של הקלף. אורית תקבל את הקידום, אך יחד עם זאת היא חוששת והאינטואיציה שלנו מזהירה שהיא צריכה יותר לשתף, להביע ולא לסגור את עצמה ואת רגשותיה בפני העמיתים למקצוע.

אגב, בקלף זה (בחפיסת הריידר) הצבע השחור כלל אינו קשור עם פחדים, הגנה או קושי. את משמעות הצבע השחור למדתי מאורי רז המסביר שהסיבה שבגללה צויר כך הקלף קשורה בהחלטה של מסדר שחר הזהב לייצג את יסוד האדמה דרך הצבע השחור. כך קיבל הקלף שלוש מטבעות את צבעו, הבא להראות עד כמה השואל מצליח כאן.

ההתבוננות על הקלף שייכת לשלב מאוחר יותר של הלימוד. וכשאני מלמד להתבונן על הקלף, חשוב לי להדגיש שלא הציור יוצר את הפירוש של הקלף. הפירוש הוא תוצאה של חיבור בין המספר, היסוד והארכיטיפ אליו הוא קשור. הציור של הקלף אמור לעורר בנו את האינטואיציה, לחבר אותנו עם משהו ובכל פעם זה צריך להיות אחרת. אם נקשור את הציור עם הפירוש, נגביל את היכולת של הציור לעורר בנו בכל פעם משהו חדש.

טיפ חמישי - כשיש התלבטות בין אופציות, כל האפשרויות נכונות

פעמים רבות בעת קריאה נגלה שאנו מתקשים לבחור אילו מהאופציות שהקלף מייצג נכונה. כך למשל: יכול להיות שבשאלה "האם אמצא זוגיות בחצי השנה הקרובה?" יהיה קשה לנו להחליט מה הקלף חמישה מטות רוצה לומר לנו. האם הכוונה היא שיהיה כאן ניצחון (זאת אומרת שמובטח לנו שהשואל ימצא זוגיות)? האם הכוונה היא שעומד להיות מאבק מאוד קשה של השואל שכדאי שהוא יתכונן לו? או אולי הקלף רוצה להראות לשואל שכדי שתהיה זוגיות עליו ללכת לטיפול ולעזור לעצמו להשתחרר ממשקעים של העבר?

אם כך, מה עושים? איזו מהאפשרויות נכונה? ובכן, התשובה היא שאם יש לנו התלבטות, אם אנחנו חושבים שכל האפשרויות מתאימות למקרה, אז הרי שכל האפשרויות נכונות וכפי הנראה אותו שואל ימצא זוגיות תוך חצי שנה. עם זאת, זה היה קשה מאוד והוא צריך ללכת לטיפול. לרוב לא צריכה להיות לנו התלבטות, מכיוון שנדע אילו מהאפשרויות היא הנכונה. אבל כאשר יש לנו קושי להחליט מהו הפירוש הנכון, ננסה לראות האם כל האפשרויות יכולות להתחבר יחד. לרוב נגלה שכן. בשבוע הבא, נחזור לתרגל את מספרי השלוש.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully