וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במרוקו: סרט מצרי מציג מרוקאיות כזונות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.6.2008 / 13:42

כלי התקשורת במרוקו זועמים על סרט מצרי בטענה שהוא מתאר את המרוקאיות כפרוצות ומשלם להן עבור השתתפות בסצינות מביכות

סרט מצרי חדש מרגיז את כלי התקשורת במרוקו. לטענת העיתונים המרוקאיים, הסרט, שצולם במרוקו, מבזה את שמן של הנשים המרוקאיות בכך שהוא מתאר אותן כפרוצות. ניצבות מרוקאיות שהשתתפו בסרט "ההבטחה" אמרו לעיתונים במרוקו, כי צוות ההפקה של הסרט התייחס אליהן כזונות, ביקש מהן ללבוש בגדים קצרים ולהשתתף בסצנות מביכות.

אחת הניצבות המרוקאיות האשימה אחד מאנשי הצוות המצרי בתשלום 1,500 דרהם (כ-150 דולר – נ.י) לאחת הנערות בתמורה לכך שתשתתף בסצנה לוהטת עם כוכב הסרט. הניצבת אמרה כי בנוסף קיבלו נערות נוספות 400 דרהם לכל אחת מהן בתמורה לכך שיצטלמו כשהן לבושות בבגדים מינימליים.

במאי הסרט, מוחמד יאסין, דחה בתוקף את ההאשמות ומסר לעיתון המצרי "אל-מצרי אל-יום" כי "מסע ההשמצות נגד הסרט החל לאחר שהשחקנית המרוקאית אימאן אל-באני פוטרה מהסרט והוחלפה בשחקנית אחרת". לדברי יאסין, אל-באני הייתה הראשונה שהשתלחה בסרט והאשימה אותו בפגיעה בשמן הטוב של המרוקאיות.

"קיבלנו את כל האישורים לצילומים במרוקו וגם הצנזורה המרוקאית אישרה אותו", הבהיר יאסין. "איך, אם כך, הם מאשרים סרט שפוגע באישה המרוקאית? לא הייתה אפילו סצנת מין אחת בכל הסצנות שצילמנו עם השחקנית המרוקאית. אפילו נשיקה לא הייתה".

בנוגע להצגת הנשים המרוקאיות כזונות, אמר יאסין: "גיבור הסרט בורח למרוקו על מנת להתחבא שם, והוא משתכן במלון, שם הוא מתאהב בזונה שמחביאה אותו בביתה. אין שום ביזוי של הנשים המרוקאיות. האם תפקיד של זונה מרוקאית הופך את כל נשות מרוקו לזונות? הרי היו שם גם שחקניות מצריות – האם יש בכך כדי להעיד על כל הנשים המצריות כזונות גם כן?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully