וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים בניעלין: "פצוע מירי חי של צה"ל"

ינאי ישראלי ויהושע בריינר

29.6.2008 / 13:47

לטענת המפגינים, פרט לפצוע הירי נפגעו 9 נוספים מכדורי גומי וגז. צה"ל: "לא נעשה שימוש בירי חי. מדובר בהתפרעות שכללה יידוי אבנים"

בהפגנה נגד בניית גדר ההפרדה בכפר ניעלין נפצעו עשרה בני אדם. כך לדברי המפגינים, שמסרו כי תשעה פצועים נפגעו מירי של כדורים מצופים בגומי ומגז מדמיע, אך פצוע נוסף, פלסטיני בן 24, נפגע בידו כתוצאה מירי חי. בצה"ל לעומת זאת מכחישים את הטענות על השימוש בירי חי, ואומרים כי החיילים הגיבו בירי של אמצעים לפיזור הפגנות כנגד הפרת סדר אלימה, שכללה זריקה מסיבית של אבנים.

אחד מפעילי השמאל המפגינים במקום סיפר לוואלה! לחדשות כי המפגינים התקדמו לכיוון הבולדוזורים העובדים במקום. "איך שהם ראו אותנו הם החלו לירות גז וגומי לעבר ההפגנה מבלי שהייתה כל זריקת אבנים. כשהגענו אל החיילים הם החלו להרביץ כשהם משתמשים בקתות הרובים. לאחר שהם הדפו אותנו החל ירי מסיבי עוד יותר של גז וגומי לצד זריקות אבנים".

לדבריו, בשלב הזה השתמשו החיילים בירי של אש חיה, שהביאה לפציעתו של אחד המפגינים בידו. הוא פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. המפגינים אספו במקום תרמילים של כדורים חיים שלטענתם נורו לעברם.

בצה"ל שוללים את השימוש בירי חי במהלך ההפגנה ואומרים כי הם לא מכירים דיווח על פצוע מירי. עוד נמסר, כי מדובר בהפרת סדר אלימה ובלתי חוקית, אשר נועדה להפריע ולפגוע בגדר הביטחון, וכי המפגינים הפרו צו שטח צבאי סגור ויידו אבנים באופן מסיבי לעבר הכוחות, אשר הגיבו בירי של אמצעים לפיזור הפגנות.

בשבוע שעבר השתמש צה"ל לראשונה בירי חי בזמן הפגנה בניעלין, כאשר סגן מפקד גדוד ירה באוויר שתי יריות אזהרה. לדבריו המפגינים התקרבו אליו בצורה שסיכנה אותו. ההפגנות בניעלין נמשכות מזה כמה שבועות. המפגינים מוחים על עבודות פיתוח של גדר ההפרדה במקום. לטענתם, התוואי נועד להפקיע את אדמות הכפר לטובת התנחלות סמוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully