וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: ערכות המגן יוחזרו לאזרחים

יהושע בריינר

29.6.2008 / 12:10

חלוקת הערכות תחל בינואר 2009 בידי חברה אזרחית, כך לפי החלטת סגן שר הביטחון וילנאי. תמורת 50 שקל ניתן יהיה לקבלן הביתה

סגן שר הביטחון מתן וילנאי הנחה כי החל בחודשים הקרובים תחל חלוקת ערכות המגן בחזרה לידי האזרחים. זאת, לאחר שבשנתיים האחרונות אספה מערכת הביטחון את הערכות מידי האזרחים לצרכי רענון.

בתום סידרה של דיונים החליט וילנאי, כי החלוקה תחל בינואר 2009 ותתבצע על ידי חברות אזרחיות, כאשר מכרז בנושא צפוי להתפרסם בשבועות הקרובים. כל אזרח יקבל מסכה עם בר-קוד, שתאפשר מעקב ממוחשב של מערכת הביטחון אחרי המסכה ובמידת הצורך תתריע כי יש צורך ברענון או בהחלפת סוג המסכה.

עד כה אספה מערכת הביטחון כחמש מיליון ערכות מגן, שמרביתן כבר עברו תהליך של שיקום. במהלך החלוקה החדשה תינתן האפשרות לקבל את המסכה במשלוח עד הבית תמורת תשלום סכום של כ-50 שקל.

וילנאי החליט גם כי לאוכלוסיה בעלת זקנים, המהווה כ-2.5% מכלל האוכלוסיה, תינתן מסכה מיוחדת הכוללת מפוח. זאת, לאחר שהתברר כי בעבר הייתה בעיה עם אוכלוסיה זו. מסכות בעלות מפוח יחולקו גם לאוכלוסיות מיוחדות, בהם קשישים ובעלי בעיות רפואיות, המהווים 5% מהאוכלוסיה.

החלטתו של וילנאי כפופה להחלטת הקבינט המדיני-בטחוני מאפריל השנה, אז הוחלט כי יש לחלק לאזרחים מחדש את ערכות המגן למרות שהועלתה אפשרות להשאיר את המסכות בידי פיקוד העורף ולחלקן רק בשעת חירום. החלטה זו קיבלה אישור סופי, לאחר תרגיל העורף הלאומי שבוצע באפריל השנה, בו תורגל בין השאר שימוש האזרחים במסכות בעקבות מתקפה על ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully