וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עלינו להביט בעיני משפחות החטופים"

פנחס וולף

29.6.2008 / 10:50

ראש הממשלה אמר בפתח הישיבה המיוחדת על עסקת השבויים כי יש לקבל החלטה בעניין עסקת השבויים היום. לדבריו, הוא התלבט ארוכות לגבי עמדתו

(וידאו: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

ישיבת הממשלה בנושא עסקת השבויים עם החיזבאללה נפתחה הבוקר (ראשון) בירושלים. מזכיר הממשלה עובד יחזקאל הקצה לישיבה חמש שעות לפחות, אך ייתכן שתארך אף יותר יותר. בפתח הישיבה שמעו השרים סקירה ביטחונית מלאה לגבי העסקה, לאחריה החלו לדון בעסקה מכל צדדיה ובסופה תתקיים ההצבעה המכרעת.

אולמרט הדגיש כי על ההחלטה בנוגע לעסקה להתקבל עוד היום, לאחר ש"יוצגו הנושאים על כל המגוון והפירוט של ההיבטים השונים הכרוכים בהחלטה". ואולם, הוא הציג לשרים את ההחלטה כבעייתית. "בסופו של דבר", אמר אולמרט לשרים, "אנו נושאים באחריות באופן בו נוכל להביט בעיניים של משפחות גולדווסר ורגב, ארד, הרן ושליט, בעיניים של כל אזרח בישראל ובעיקר נוכל להביט במצפוננו ולהגיד שהיה נקי בעת שקיבלנו את ההחלטות הללו".

מחוץ לקריית הממשלה הפגינו כמה עשרות בני אדם, בהם בני משפחות החיילים החטופים, בדרישה לאשר את עיסקת השבויים. מיקי גולדווסר, אימו של החייל החטוף אהוד גולדווסר, אמרה כי היא מקווה שהשרים בממשלה יתעשתו ויאשרו את העיסקה.

בפתח הישיבה סקר ראש הממשלה אהוד אולמרט את האירועים שקדמו לעסקה, בהם החלטה 1701 של האו"ם. הוא האשים את החיזבאללה כי הפעיל "כל מניפולציה אפשרית ברגשות העמוקים ביותר ובנימים החשופים ביותר של החברה הישראלית, כדי להשפיע על הלכי הרוח ולנצל את הרגישות המוסרית המיוחדת שקיימת בחברה".

אולמרט דיבר גם על ההתלבטויות האישיות שלו, ואמר כי הן היו "התלבטויות עמוקות". "אני מודה שהתלבטתי ארוכות וממשוכות בגלל הפנים הרבות שיש להחלטה הן מבחינה מוסרית, הן מבחינת הרקע וההיסטוריה שמלווה את המגעים הללו וגם בעיקר בגלל ההשלכות שיש לעניין הזה בעתיד".

"גם לאנשים שנושאים באחריות עליונה בתפקיד כמו שלי מותר להתלבט", הסביר ראש הממשלה, "אולי אפילו חובה להתלבט, לפני שמגיעים להחלטה שלהשלכותיה יהיה חלק משגרת חיינו במשך שנים רבות. עסקתי בכך בכל הימים האחרונים וגם המסקנות שאליהן הגעתי אינן פתורות מספקות ודילמות איתן נצטרך להתמודד עוד שנים רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully