וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים מול הממשלה: להחזיר גם את רון ארד

פנחס וולף

29.6.2008 / 9:51

"באנו לחזק את ידי השרים", אמרו המפגינים מול ישיבת הממשלה, בה תידון עסקת השבויים. איילון: "איננו יודעים עדיין את פרטי העסקה"

כ-40 איש מפגינים בשעה זו מול ישיבת הממשלה בירושלים, בדרישה להביא לשחרור השבויים והנעדרים, ביניהם רון ארד. מספר מפגינים לובשים חולצות עם הכיתוב 'עשרים שנה, עשר ממשלות, רון ארד אחד. חברים מקורס טיס 87'.

לשרי הממשלה שהגיעו לביקור בהפגנה אמרו המפגינים, כי "אחרי 22 שנה שאדם נמצא בשבי מבחן התוצאה מדבר בפני עצמו. באנו לחזק את ידי השרים, לומר לכם אל תרפו, ודאגו לרון ארד כפי שהתחייבתם וכפי שממשלת ישראל התחייבה לפני שלוש שנים בעת עסקת טננבאום".

השר עמי איילון, התומך יחד עם כלל שרי העבודה בעסקת השבויים, אמר היום, כי "עקרונית, צריך להחזיר את הבנים הביתה. עם זאת, כרגע אף אחד מאתנו לא יודע את פרטי העסקה". לגבי רון ארד, אמר איילון כי "צריך לעבור מסר שאם חייל נופל בשבי אסור שתיפול שערה משערות ראשו". השר שלום שמחון אמר, כי "אין אפשרות לסגת מהעסקה הזאת וצריך לאפשר את החזרת החטופים".

אורי שחק, פדוי שבי סורי, שיגר מכתב לראש הממשלה ולשרים בו הוא קורא לבצע את העסקה. "ההחלטה שלא להחזיר את אודי ואלדד עלולה להיות גזר דין מוות עבורם", כתב. "עליכם מוטלת החובה לאפשר להם לחזור ולחיות, גם אם יש ספק בלבכם אם עדיין בחיים אם לאו. אני קורא לכם, תשיבו את אודי ואלדד הביתה אל תהרגו אותם".

המשנה לראש הממשלה, ח"כ חיים רמון, אמר הבוקר (ראשון) כי "אל מול הוודאות שבקבלת החיילים החטופים ניצבת אי הוודאות בעניינו של רון ארד, על כן יש להעדיף את אלדד רגב ואהוד גולדווסר". רמון אמר את הדברים לרשת קול ישראל.

עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה תוצג היום לפני שרי הממשלה ובסיומה, לדברי גורמים בלשכת ראש הממשלה, תיערך הצבעה לאישורה. לפי העסקה, יוחזרו החיילים החטופים אלדד רגב ואהוד גולדווסר בתמורה לשחרור ארבעה אסירים של חיזבאללה והרוצח סמיר קונטאר. בשלב מאוחר ישוחררו כמה אסירים פלסטינים, ושחרורם יוצג כמחווה הומניטרית. העסקה זוכה לתמיכה רחבה בממשלה, אולם ראש הממשלה אהוד אולמרט טרם הודיע אם יתמוך בה, ואמר למקורביו כי הדילמות שלו בנושא קשות. שרי מפלגת העבודה ושרי ש"ס הודיעו כי יתמכו בעסקת השבויים עם חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully