וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פינתה בכוח את הנכים ממשרד הרווחה

חיים אברהם

29.6.2008 / 10:30

הנכים המפגינים בתוך משרד הרווחה פונו אל הכביש. אחד הנכים: "פינו אותי באגרסיביות. זרקו אותי, הרגל קיבלה מכה חזקה וגם הראש"

הבוקר (ראשון) פינתה המשטרה שישה נכים שהפגינו במשרד הרווחה. השוטרים נשאו את הנכים בכיסאותיהם מפתח משרד הרווחה אל הכביש הראשי של קריית הממשלה.

אחד המפגינים, שנפצע בראשו וברגלו כתוצאה מהפינוי, מסר לקול ישראל כי "פינו אותי באגרסיביות. זרקו אותי, והרגל קיבלה מכה חזקה וגם הראש. אני לא מאמין שיש מדינה כזאת, שבאה לפנות אנשים שאפילו לא יכולים להגיב".

מנהלת מאבק הנכים, שמחה בניטה, מסרה לוואלה! חדשות את גירסתה לאירוע: "התארגנו לשינה במשרד בלילה, נשארו שם שישה נכים. דאגנו לחברה שהיו שם לשמיכות ומזרונים. יצאתי משם באזור חצות, שתי דקות לאחר מכן פתאום התקשרה אליי אחת הנכות בבכי, 'בואי תראו מה עשו, עשו פה מארב', ברקע שמעתי צעקות.

"חזרתי לשם וראיתי את אחד הנכים על המדרכה חסר הכרה, פשוט שלפו אותם מהמזרונים ושמו אותם על העגלות, הם היו בהלם. לאחד הנכים נתקעה הרגל בסורגים, אחת הנכות אמרה שהרביצו לה ונכה חולה אפילפסיה קיבל התקף. השוטרים החליטו להחזיר לעצמם את הכבוד האבוד, בגלל שיום לפני פרצנו למשרד. הם באו 30-40 יס"מ והרימו אותם עם העגלות כמו גפרורים. היו לי דמעות בעיניים. זה יחס שעוד לא נתקלתי בו מהמשטרה".

התקרית התרחשה הבוקר, לאחר שהפגנת הנכים אל מול משרדי האוצר והביטוח לאומי נכנסה לשבוע השלישי שלה. הנכים דורשים לעדכן את קצבאות הנכות שלהם, שלדבריהם נשחקו בצורה שאינה מאפשרת להם להתקיים. מנכ"ל משרד הרווחה נחום איצקוביץ ומנכ"ל המוסד לביטוח לאומי אסתר דומיניסיני נפגשו עם הנכים בימים האחרונים, והעבירו לשר הרווחה הרצוג הצעות ליישוב המשבר. תגובת משרד הרווחה לאירוע טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully