וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הפצמ"רים: המעברים לרצועה ייפתחו

29.6.2008 / 5:00

בהערכת מצב שכללה גורמים בשב"כ ובצה"ל, הוחלט על פתיחת כל המעברים לעזה. פצצת מרגמה נורתה לעבר מערב הנגב

כל מעברי הגבול בין ישראל לרצועת עזה ייפתחו היום, למרות ירי פצצות המרגמה לעבר ישראל ביום שישי האחרון. כך הוחלט הערב בהערכת מצב בלשכתו של סגן שר הביטחון מתן וילנאי. זאת לאחר שביום רביעי סגרה ישראל את כל המעברים לכניסת סחורות, בעקבות ירי רקטות אל הנגב המערבי. ביום שישי נפתח אמנם מעבר הדלקים בנחל עוז, אולם הוזרמה דרכו כמות דלק מינימלית בלבד. אתמול נורתה פצצת מרגמה אל עבר מערב הנגב, אך מקום נפילתה לא אותר. לא דווח על נפגעים או על נזק.

בהערכת המצב שכללה גורמים בשב"כ ובצה"ל, הוחלט על פתיחת המעברים סופה, נחל עוז וקרני. כמו כן הוחלט להתיר כניסת כמות מוגדלת של כ-80 משאיות. זאת בצד פתיחת מעבר ארז למעבר חולים וארגונים הומניטריים.

גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות, כי "לחמאס יש אינטרס לשמור על הרגיעה, אך ישנם ארגונים בתוך הרצועה שמנסים למנוע את המשך הסכם הפסקת האש. עם זאת, חשוב להמשיך ולאפשר לאוכלוסייה המקומית בעזה חיים תקינים".

ארגון הג'יהאד האיסלמי איים אתמול, כי יחדש את ירי הרקטות לעבר ישראל, אם זו לא תפסיק את פעילותה הצבאית בגדה המערבית. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי חאלד אל-באטש, אחד מבכירי הארגון ברצועת עזה, אמר שהג'יהאד "שומר לעצמו את הזכות להגיב על כל הפרה ישראלית". עם זאת, הוא הוסיף כי הארגון לא ייזום את הפרת הרגיעה.

אל-באטש ציין, כי אם מעברי הגבול לרצועת עזה לא ייפתחו ואם ישראל לא תסיר את המצור ותחדל מתוקפנותה, "הרגיעה תעלה בעשן". הוא גם הדגיש, כי רצועת עזה והגדה המערבית הן יחידה אחת ואין להפריד ביניהן. "בגדה ובעזה", אמר, "אנחנו שותפים לאותה מטרה וחולקים אותו שטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully