וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל ארה"ב בישראל: דן באיום האירני

יהושע בריינר

28.6.2008 / 18:04

בדרך לתקיפה באירן? האדמירל מייקל מאלן הגיע לביקור בזק בישראל ונועד עם הרמטכ"ל אשכנזי. זהו ביקורו השני בארץ בתוך חצי שנה

יו"ר המטות המשולבים של ארה"ב האדמירל מייקל מאלן הגיע לביקור בישראל ונועד היום (שבת) עם הרמטכ"ל גבי אשכנזי. זוהי הפעם השנייה בתוך חצי שנה שהוא מבקר בישראל. מאלן נפגש עם אשכנזי בירושלים, והשניים דנו בנושא האיום האירני במשך כשעה וחצי.

עיתוי הביקור מעורר תהיות בעניין הערכות על אפשרות של תקיפה ישראלית או אמריקאית כנגד מתקני הגרעין באירן, וכמוהו גם תדירות ביקור של גורם כה בכיר במשרד ההגנה האמריקאי. יצוין כי מדובר בביקור בזק של מאלן בישראל.

מדובר צה"ל נמסר, כי מייקל מאלן הגיע לביקור בן יומיים כאורחו של הרמטכ"ל אשכנזי. חלק מהביקור הוגדר כפרטי, ובחלקו השני התקיימו פגישות עבודה בין השניים. כמו כן יערוך צה"ל למאלן סיור עבודה בגבול הצפון ובגבול רצועת עזה. בצה"ל מדגישים, כי הביקור נקבע מראש ונועד להתעדכנות כללית ולחיזוק הקשר האישי בין מפקדי שני הצבאות. בסיום הביקור ימשיך מאלן לביקור עבודה באירופה.

בביקורו האחרון בדצמבר 2007 בישראל אמרו גורמים בפמלייתו של האדמירל מאלן כי "על אף דו"ח המודיעין האמריקאי, אירן עדיין מהווה איום על האזור. האירנים ניסו בעבר לפתח יכולות גרעיניות, הם יכולים עדיין לפתח אותן, הם ניסו זאת, והם תומכים בארגוני טרור באזור". אז היה מדובר בביקור ראשון של יו"ר המטות המשולבים בארה"ב מזה שנים רבות.

בתוך כך, מפקד משמרות המהפיכה באירן מוחמד עלי ג'אפרי שיגר אזהרה כלפי ישראל ואמר כי "המדינה היהודית נמצאת בטווח הטילים של אירן. יכולתנו וכוחנו הם כאלו שהמשטר הציוני לא יוכל להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully