וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שבועות למאבק הנכים: "רוצים להתיש אותנו"

גידי ויניש

28.6.2008 / 15:00

עשרות נכים מפגינים מול משרד הרווחה בירושלים, בדרישה לעדכן את קצבאות הנכות. "לא ניכנע - בשבילנו זה עניין לחיים או למוות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק, צולם בתאריך 18.6.08)

עשרות נכים ממשיכים להפגין מול משרד הרווחה בירושלים במחאה על שחיקת קצבאות הנכות. הנכים, שהקימו אוהל מחאה מול משרד הרווחה בירושלים לפני כשלושה שבועות, ישנו הלילה על מזרנים בכניסה למשרדים. מספר מפגינים ניסו אמש לפרוץ את שערי המשרד ונהדפו על ידי המאבטחים במקום.

דובר המפגינים אלי צח אמר לוואלה! חדשות כי "הקצבאות לא עודכנו מאז 2002 והנכים נאלצים לחיות מקצבאות זעומות שאינן עונות על צרכיהם המיוחדים". צח אף מתח ביקורת חריפה על יחס הממשלה לנכים: "לא מקיימים איתנו דיאלוג רציני, כנראה שבממשלה רוצים להתיש אותנו ולגרום לנו לוותר על דרישותינו". לדבריו, "אנחנו לא מתכוונים לוותר, זה מאבק לחיים ולמוות".

המפגינים גם מוחים על העלאת שכר העובדים הזרים, שרבים מהנכים נעזרים בשירותיהם: "מצד אחד הממשלה מחילה על העובדים הזרים שכר מינימום, ומצד שני לא מעדכנת את הקצבאות שמשמשות עבור נכים רבים את אמצעי התשלום היחידי לעובדים הזרים להם הם נזקקים". דובר המפגינים הוסיף כי "הנפגעים העיקריים מכך הם הנכים הקשים שתלויים באופן מוחלט בעובדים הזרים ואין להם מקורות הכנסה נוספים". לדבריו, "הנכים הקשים זקוקים לסיוע של העובדים הזרים בצורה נואשת, מדובר כאן בחיים או מוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully