וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "נעצור כל אדם שיפר את הרגיעה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.6.2008 / 14:09

מחמוד א-זאהר אמר כי הארגון יעצור גם פעילי חמאס שיפרו את הרגיעה. "קראנו למשפחות להסגיר את ילדיהן, אם יפעלו נגד ישראל"

"נעצור כל מי שיפר את הסכם הרגיעה וניקח בכוח את נשקו, אפילו אם הוא חבר בחמאס או בג'יהאד האיסלמי",כך אמר בכיר חמאס ושר החוץ לשעבר מחמוד א-זהאר לעיתון הסעודי "אל-ווטן" ". לדבריו, "כל הפרה כזו היא פגיעה בקונצנזוס הלאומי ובאינטרסים של העם הפלסטיני והיא "הורסת את תוכנית ההתנגדות".

א-זהאר סיפר כי ארגונו עצר מספר חמושים ששיגרו רקטות לעבר משאיות שהעבירו סחורה דרך מעבר קרני. בנוסף גילה כי חמאס גיבש הסכם עם משפחות ברצועה לפיו הן יסגירו את ילדיהן אם יפרו את הרגיעה.

"ישנם גורמים פלסטינים עלומים שאינם רוצים בהסכם הרגיעה משום שהם חושבים שזה יהיה ניצחון של ההתנגדות על חשבון המשא ומתן", האשים א-זהאר. "ישנם פלגים שאינם ממלאים אחר הוראות הנהגתם, ומשתפי פעולה המנסים לפגוע בביטחון ומקווים שהרחוב הפלסטיני יישאר במצבו הנוכחי".

"ישראל תפתח מחר את כל המעברים"

אתמול קרא ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, לפלגים הפלסטינים למלא אחר הסכם הרגיעה עם ישראל. "הפלגים והעם קיבלו את הרגיעה על מנת להשיג שני אינטרסים - הפסקת המתקפות הישראליות והסרת המצור. לאור זאת אנו מקווים שכולם יכבדו את ההסכמה הלאומית", ציין.

בתוך כך, ממשלת חמאס בעזה הודיעה כי ישראל מסרה למתווכים המצריים כי בכוונתה לפתוח מחר את המעברים ברצועת עזה לאחר שהיו סגורים בימים האחרונים בשל ההפרות הפלסטיניות של הרגיעה. שר העבודה בממשלת חמאס, זיאד ט'אט'א, מסר כי "ישראל תפתח את כל המעברים ללא יוצא מהכלל לתנועות סחורות. כל הפרה ישראלית של הסכם זה יחייב את מצרים לפתוח למעבר סחורות את מעבר רפיח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully