וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין התקדמות במו"מ בין ישראל לסוריה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.6.2008 / 11:13

דיפלומטים מערביים מסרו לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי למרות התהום הפעורה במו"מ בין המדינות, לשני המנהיגים אינטרס להמשיך במגעים

"לא הושגה שום התקדמות במשא ומתן הבלתי ישיר בין ישראל לסוריה" – כך מסרו מקורות דיפלומטיים מערביים בכירים בניו יורק לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר". לדבריהם, בין הצדדים פעורה תהום עמוקה מאוד אולם סוריה, ישראל והמתווכת טורקיה מעוניינות להמשיך במגעים.

לדברי המקורות, לכל אחת מהמדינות יש סיבות להמשיך במשא ומתן. "ראש הממשלה אהוד אולמרט זקוק באמצעות המגעים לחזק את מעמדו בישראל לאור הפרשות הרבות הנקשרות לשמו", ציינו המקורות. "סוריה רק מרוויחה מהמשא ומתן משום שהיא אינה משלמת שום מחיר מעשי, ורק מרוויחה מבחינה אזורית ובינלאומית".

המקורות בניו יורק הבהירו כי גם טורקיה מרוויחה מהמשך המגעים בין סוריה לישראל בכך שהמגעים "מרחיקים את הסכנה מעל מפלגתו של ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן, הניצב בפני משפט".

העיתון מדווח עוד כי ישראל הציעה חמש נקודות שלפיהן יתנהל המשא ומתן בין הצדדים. הראשונה, פגישות בדרג גבוה, לרבות פגישה בין אולמרט לנשיא סוריה בשאר אסד בוועידה שתיערך בחודש יולי בפריז. השנייה, נרמול היחסים והצבת נציגויות דיפלומטיות. השלישית, סגירת משרדיהם של חמאס והג'יהאד האיסלמי בדמשק, מניעת הברחות מהגבול עם לבנון, כינון יחסים דיפלומטיים וביטול הבריתות עם אירן וחיזבאללה.

הנקודה הרביעית היא חתימה על הסכמים ביטחוניים בין המדינות והסכם על מקורות המים, ואילו הנקודה החמישית מדברת על קביעת מועד לנסיגה הישראלית מרמת הגולן. לפי הדיווח בעיתון, סוריה מסרבת בתוקף להתנער מאירן, חיזבאללה ומהארגונים הפלסטינים היושבים בשטחה. בנוסף היא מסרבת לקיים פגישות בדרגים גבוהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully