וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה לפלגים: כבדו את הרגיעה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.6.2008 / 16:27

"קיבלנו את הרגיעה כדי להביא להפסקת ההתקפות הישראליות והסרת המצור" אמר הניה, וקרא לפלגים "לכבד ההסכמה הלאומית"

לאחר שהיום נורו שתי פצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר הנגב המערבי קרא ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, לפלגים הפלסטינים למלא אחר הסכם הרגיעה עם ישראל. בדברים שנשא לאחר תפילות יום השישי בעזה אמר הניה כי "הפלגים והעם קיבלו את הרגיעה על מנת להשיג שני אינטרסים - הפסקת המתקפות הישראליות והסרת המצור. לאור זאת אנו מקווים שכולם יכבדו את ההסכמה הלאומית".

במקביל, הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא, פרסמה כרוז בו היא הודיעה כי היא מחויבת לרגיעה. "בהתאם להחלטת ההנהגה הפלסטינית בראשות הנשיא אבו מאזן, אנו מחויבים להסכם הרגיעה. זאת תוך שמירה על זכותנו להגיב במקום ובזמן הראוי לכל הפרה ישראלית". אתמול, לאחר שירו רקטת קסאם לעבר שדרות, הזהירה ממשלת חמאס בעזה את גדודי חללי אל-אקצא לבל תמשיך לירות לעבר ישראל.

שתי פצצות מרגמה נורו הבוקר (שישי) לעבר שער הנגב, והתפוצצו בשטח פתוח סמוך לקיבוץ כפר עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. זו הפעם השלישית בה מתבצע ירי לעבר ישראל למרות הסכם הרגיעה שנחתם בין ישראל לחמאס ונכנס לתוקף ביום חמישי שעבר. בתגובה לירי הרקטות הפסיקה ישראל את מעבר הסחורות לתוך רצועת עזה כליל. אתמול, כאמור, נורתה רקטת קסאם ונפלו בסמוך לעיר שדרות. הזרוע הצבאית את הפתח, גדודי חללי אל אקצא, לקחה אחריות לירי.

ארגון חמאס גינה בחריפות את פעילי הזרוע הצבאית של הפתח על ירי רקטות הקסאם. בסוכנויות הידיעות דווח, כי דובר ממשלת חמאס בעזה, טאהר א-נונו, אף איים שהארגון לא יהסס לפעול נגדם ונגד כל גורם שיפגע ברגיעה עם ישראל.

לדברי א-נונו, הרגיעה היא אינטרס לאומי של העם הפלסטיני והיא התקבלה על סמך קונצנזוס פלסטיני. "לכן", הוסיף, "מי שיפר אותה יישא באחריות לכך". הוא הוסיף כי מי שמשגר רקטות קסאם לעבר ישראל עושה זאת "ממניעים פוליטיים ולא לאומיים" ומשרת את "הכיבוש הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully