וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-G8: על אירן לקבל את חבילת התמריצים

27.6.2008 / 10:07

שרי החוץ של המדינות המתועשות דנו בפגישתם ביפן על המשבר הגרעיני באירן ובצפון קוריאה, והבטיחו לפקח על הבחירות בזימבבואה

שרי החוץ של פורום שמונה המדינות המתועשות, ה-G8, אמרו הבוקר (שישי) כי על אירן לקבלת את חבילת התמריצים שהוצעה לה כדי לפתור הוויכוחים סביב תוכניתה הגרעינית. פורום שרי החוץ, הנפגש ביפן, דן גם במשבר הגרעין בצפון קוריאה.

לדבריהם, חשוב להאיץ את השיחות בנושא הגרעין הצפון קוריאני, כדי לפתור את המשבר באזור. השרים קראו לממשל בצפון קוריאה לשתף פעולה באופן מלא בבירור הצהרתה אתמול על תוכניתה הגרעינית. השרים דוחקים בצפון קוריאה לקדם פעולה לפתור הוויכוח על אזרחי יפן שנחטפו לשטחה.

בכנס דנו המנהיגים גם בסיבוב הבחירות השני שנערך היום בזימבבואה. הקבוצה אמרה כי יש לכבד את סיבוב הבחירות הראשון, בו נבחר מנהיג האופוזיציה מורגן צ’נגראי, אחרת לא יוכלו לקבל תוצאות של בחירות שאינן מבטאות את רצון העם. בהצהרה שמסרו כתבו השרים כי הם "מגנים את פעולות הרשויות במדינה בהן אלימות שיטתית והפחדה", שהפכו את הבחירות הדמוקרטיות לנשיאות המדינה לבלתי אפשריות.

בהמשך ההצהרה כתבו כי הם "קוראים לרשויות זימבבואה לשתף פעולה עם האופוזיציה כדי לקדם פיתרון העומד בקנה אחד עם רצון העם בזימבבואה". לדבריהם, המדינות המתועשות מודאגות מהשהיית פעילויות הסיוע ההמוניטרי במדינה, דבר "המשפיע באופן חמור על החלשים בחברה". הם קראו לרשויות לחדש מיידית את פעילויות הסיוע והבטיחו כי ימשיכו "לפקח על המצב במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully