וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סומליה: אלפי תינוקות סובלים מתת תזונה

גיל קדרון

26.6.2008 / 21:11

מאות תינוקות מטופלים בכל שבוע מרעב, ומאות ילדים ונשים סובלים מהעימות הצבאי המתמשך. "המדינה במצב טרגי, זה אסון"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי ויינסטוק)

"סומליה כבר איננה על סף אסון, האסון מתרחש כאן ועכשיו", כך אמר היום (חמישי) לאתר "אול אפריקה" ברונו ג'וקום, מנהל הארגון "רופאים ללא גבולות" (MSF). "רק בשבוע שעבר טיפלו הרופאים שלנו ב-500 תינוקות שסבלו מתת תזונה חמור, כשאחד מכל שישה שכאלה חייב להגיע לבית חולים".

המצב הפוליטי במדינה השוכנת בקרן אפריקה מדיר כבר כמה חודשים שינה מעיני ארגוני זכויות אדם וארגונים הומניטריים, הממשלה חברה לממשלת אתיופיה במלחמתה במורדים הפונדמנטליסטים, שסירבו לקבל את הסכם השלום שנחתם בין כמה מהנציגים. התוצאה היא קרבות עקובים בין חמושים משני הצדדים, שהובילה לקורבנות אזרחיים אינספור בנפש וברכוש.

פעילי "רופאים ללא גבולות" טיפלו השנה ביותר מ-2,000 איש שנפצעו בעימותים שכאלה. "כחצי מהם היו נשים וילדים מתחת לגיל 14", מסרו מהארגון. "רוב הפציעות נגרמו מאש חיה או מפיצוצים".

לפי ה-MSF, בחודש מאי טופלו 2,500 ילדים שסבלו מתת תזונה על ידי רופאי הארגון, הרבה מעבר להגדרות המקובלות למצב חירום. עם זאת, הסיוע הבינלאומי נפגע בעקבות הפירטים ששורצים במימיה של סומליה, וחוטפים אניות מסחר שנקלעות בדרכן, ומשחררות את צוותן רק בתמורה למאות אלפי ואף מיליוני יורו. כך נסגר הנתיב היחידי לאספקה, שכן גבולות המדינה נסגרו. כעת גם חייהם של המתנדבים והפעילים ההומינטריים בסכנה.

הפירטים בשלהם

ארבעה תיירים, ביניהם אשה וילד, נחטפו אתמול על ידי פירטים מהיאכטה בה שטו מול חופי סומליה, כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית. החטופים נלקחו מהים להרים, שם חמקו מחיילים שניסו לחסום את מנוסתם. בשנה שעברה נחטפו 31 איש על ידי פירטים, לעומת 10 ב-2006. בחודש אפריל הצליחה ספינת מלחמה צרפתית להריח פירטים שחטפו יאכטה שעליה אזרחים צרפתים.

כשאין הגנה מתאימה לאניות שנושאות סיוע הומינטרי, וכשהגבולות סגורים, וברקע מרקיעים מחירי המזון לשחקים, אין הרבה סיבות לאופטימיות. "המצב הוא טרגי, ואין ביכולתנו לספק את הסיוע הנדרש, על מנת למנוע הידרדרות נוספת", נמסר מה-MSF.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully