וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזימבבואה מזהירים מפני רצח עם

גיל קדרון

26.6.2008 / 19:53

האופוזיציה מתריעה כי חימוש המליציות ותומכי הממשלה הצעירים עלול לדרדר את האלימות. הנשיא מוגאבה מבטיח לדבר עם יריביו

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי ויינסטוק)

הנשיא רוברט מוגאבה הבהיר היום (חמישי) כי בכוונתו לקיים במלואו את הסיבוב השני בבחירות, שיתקיים מחר, וזאת למרות הודעת מפלגת האופוזיציה על פרישתה מהמירוץ, כתגובה לאלימות הפוליטית שספגו פעיליה ותומכיה.

האופוזיציה, המפלגה לשינוי דמוקרטי (MDC), התריעה היום מפני מה שהולך ומסתמן בעיניהם כרצח עם, לאחר עדויות על חימוש חברי מליציות וצעירי מפלגת השלטון, ה-ZANU-PF. גם איומיו של מוגאבה במלחמה אם יפסיד בבחירות ואיומיו באלימות בכל מי שיצביע ל-MDC מוסיפים לדאגה.

בו בזמן, קיבל היום מזכ"ל האופוזיציה ומספר 2 שלה, טנדיי ביטי, אישור להשתחרר בערבות, לאחר שנעצר לפני כשבוע באשמת בגידה, בעקבות ביקורת נוקבת שהשמיע נגד הנשיא מוגאבה, במהלך שבעיני רבים נראה כמונע מסיבות פוליטיות גרידא. אם יורשע הוא צפוי לקבל עונש מוות. "זה לא קל, אבל עלינו להמשיך להילחם", אמר עם שחרורו ביטי לרשת הבריטית ה-BBC.

בימים האחרונים גבר הלחץ הבינלאומי על מוגאבה לדחות את הבחירות, מצד אפריקה והמערב, אולם לשווא. כעת נדמה שההצעה שהגיש לראש האופוזיציה מורגן צ'נגראי לאחר ניצחונו של האחרון בסיבוב הראשון ב-29 במרץ, לחבור אליו כראש הממשלה, היא ההצעה הטובה ביותר שנותרה לצ'נגראי על השולחן.

"אם ננצח, ואני מאמין שננצח, לא נהיה שחצנים, אלא נדיבים. נציע להם לשבת ולדבר", אמר מוגאבה בן ה-84 בכנס הבחירות האחרון שלו, ומיד פנה לשלוח מסר למערב, "אל לאיש לשגות באשליות ולהאמין שמכיוון שהוא כזה וכזה, מה שהוא אומר זה מה שיקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully