וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ממשיך להוביל על מקיין בסקרים

גיל קדרון

26.6.2008 / 18:42

בסקר מקיף מתברר שהמועמד הדמוקרטי מוביל ב-5 עד 17% בארבע מדינות מפתח, בזכות קואליציה של נשים, מיעוטים וצעירים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי ויינסטוק)

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ברק אובמה אמר אמש (רביעי) כי הוא מצפה בקוצר רוח לשתף פעולה עם הילרי וביל קלינטון בקמפיין שלו לקראת הבחירות הכלליות בנובמבר.

כזכור, קלינטון הודיעה על פרישתה מהמירוץ ב-7 ביוני, לאחר חמישה חודשים של קרבות מילוליים קשים והטחת עלבונות אישיים. בנאום הפרישה שלה הודיעה על תמיכתה באובמה.

נשים מיעוטים וצעירים בוחרים אובמה

ייתכן שאובמה כלל אינו זקוק לעזרתה של קלינטון, לאור הסקרים המחמיאים שמתפרסמים לאחרונה. בשבוע שעבר הראו סקרים שבשלוש מדינות מכריעות, אוהיו, פלורידה ופנסילבניה, מחזיק אובמה ביתרון של 5 עד 12 אחוז, התפרסמו היום ארבעה סקרים סימולטניים שמעניקים למועמד הרפובליקני ג'ון מקיין סיבות נוספות לדאגה.

קואליציה רחבה של נשים, מיעוטים ובוחרים צעירים נלהבים מעניקים לאובמה יתרון של 5 עד 17 אחוז בארבע מדינות חשובות אחרות - קולורדו, מישיגן, מינסוטה ו-וויסקונסין, כך עולה משקלול ארבעת הסקרים. יתרונו של מקיין בקרב מבציעים לבנים הצטמצם לפער חד ספרתי בלבד, בעוד שמצביעים שאינם רפובליקנים או דמוקרטים נוהרים אל מחנהו של אובמה בפער של 8 עד 21 אחוז.

נדמה כי הסיבה העיקרית לחולשתו של מקיין בארבע המדינות המדוברות היא המיאוס ממדיניות הממשל הרפובליקני של ג'ורג' בוש בשבע וחצי השנים האחרונות. בקולורדו יש לבוש 31 אחוזי תמיכה בלבד, בוויסקונסין 27, במישיגן 26 ובמינסוטה 24.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully