וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "זוכרים את החטופים ומחכים לשובם"

יהושע בריינר

26.6.2008 / 18:33

שר הביטחון נאם בטקס סיום קורס טיס. הנשיא פרס: "המדינה חייבת לעשות הכול למען שלומו של כל חייל ופדיונו של כל שבוי"

"שואפי שלום אנחנו ושונאי מלחמה אבל מפוכחים לדעת שהשלום אינו מתת חסד". כך אמר הערב (חמישי) שר הביטחון אהוד ברק, בטקס סיום קורס טיס 156 שנערך בבסיס חיל האוויר בחצרים. הוא הוסיף כי "רק עוצמה צבאית נוכחת ומרתיעה ועמידה פקוחת עין ונחושה ירחיקו את מכונת המלחמה ויקרבו את סיכויי השלום". הוא ציין כי "חיל האוויר הוא עמוד התווך האסטרטגי וזרועה הארוכה של ישראל בכל המלחמות". בהתייחסו לחיילים השבויים ציין ברק כי "אנו זוכרים את החטופים, מחכים לרגע בו נדע את גורלם ונראה אותם שבים".

גם הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי נשא דברים: "לחיל האוויר היה ויהיה תפקיד מוביל במערך הלחימה. השילוב בין האדם למערכת הנשק הוא שהפך את החיל לזרוע הארוכה והאסטרטגית של ישראל. אני סמוך ובטוח כי חיל חד ומושחז הוא המענה לכל איום קרוב או רחוק בזירת הלחימה בטרור ובהתמודדות עם איומים אסטרטגים". אשכנזי התייחס גם הוא חיילים החטופים והדגיש: "זוהי חובתנו הערכית והעמוקה לעשות כל שביכולתנו להשיב את כל חיילנו שנפלו בשבי האויב. זוהי חובתה של המדינה והחברה וזהו חובו של צה"ל".

נשיא המדינה שמעון פרס אמר בטקס כי "המדינה חייבת לעשות הכול למען שלומו של כל חייל, פדיונו של כל שבוי וכבודו של כל חלל", והדגיש כי "המאמצים לגילוי עקבותיו של רון ארד צריכים לסמל התחייבות זו".

פרס שיבח את הישגיו של החיל וציין כי "לפי הפרסומים חיל האוויר הוציא מכלל שימוש שני מתקנים גרעיניים. זהו חיל האוויר היחיד בעולם שמייחסים לו הישג כזה". הנשיא התייחס גם לסגן שירה, שסיימה את הקורס כטייסת מסוק קרב השלישית בחיל. הוא אמר כי "הח?יל העלה את מעמד האישה, ואפשר לחיילות להיות טייסות קרב. היום מצטרפת טייסת קרב נוספת ל-18 הטייסות והנווטות המשרתות כבר במערך המבצעי".

מפקד חיל האוויר האלוף עידו נחושתן שנשא דברים בטקס ציין גם הוא את החיילים הנעדרים ואמר כי "לפני למעלה מ-21 שנה יצא חברנו רון אר למשימה מבצעית ממנה לא שב. אנו עדיין מחכים לרון ומחויבים לעשות כל שביכולתנו על מנת להחזירו הביתה".

נחושתן אמר כי חיל האוויר הוא "עמוד תווך בהגנה על ישראל. מוטת כנפיו של החיל פרושה על פני קשת אתגרים מבצעיים מורכבים במיוחד. מאיומים רחוקים החותרים להשמדת ישראל, דרך ציר צפוני מתעצם והולך ועד לחימה שוטפת בטרור הפלסטיני הפוגע באזרחינו ללא הרף". הוא הוסיף כי "חיל האוויר מודע לתפקידו המרכזי והמכריע בהתמודדות עם אתגרים אלה. רוחב כנפיו של החיל מהווה משקל מרכזי גם בהרתעה מפני מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully