וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: יוגדל מספר האקדחים ברחובות הבירה

גיל קדרון

26.6.2008 / 18:12

בית המשפט העליון של ארה"ב ביטל חוק שאסר על נשיאת נשק בוושינגטון, בעקבות טענות כי פשעים היו נמנעים לו לקורבנות היה אקדח

בית המשפט העליון של ארה"ב קבע היום (חמישי) כי האיסור הגורף על נשיאת אקדחים אישיים בבירה וושינגטון די.סי הינו אנטי חוקתי, ומפר בצורה ישירה את התיקון השני לחוקה, שמגן על זכותם של אזרחי המדינה לשאת נשק.

השופטים קיבלו את ההחלטה ברוב של 5 נגד 4, וביטלו את ההחלטה של מחוז קולומביה, בו נמצאת הבירה, שאיפשרה נשיאת נשק רק לשוטרים וחיילים, ואף אסרה לאזרחים לשמור אקדחים בבתיהם. התיקון השני לחוקה נהגה על ידי האבות המייסדים של ארצות הברית על מנת לאפשר לבודדים להגן על עצמם מפני עריצותה של המדינה, שבמאה ב-18 לא הייתה הגוף המאורגן והמסודר שאנו מכירים כיום.

ביהמ"ש לא רצה לבטל את התיקון השני

"אין ספק שיש שחושבים שהתיקון השני לחוקה כבר אינו רלוונטי בחברה בה הצבא שלנו הוא גאוות האומה, בה כוחות המשטרה המאומנים היטב מקנים בטחון אישי, בה אלימות של נשק חם הינה בעיה חמורה", כתב בשם הרוב השופט השמרן אנטונין סקאליה. "ניתן להתווכח על כל אלו, אולם לא ניתן להתווכח שזהו אינו תפקידו של בית משפט זה להכחיד את התיקון השני".

בבית המשפט העליון יושבים כיום ארבעה שמרנים וארבעה ליברלים, והקול המכריע הוא בדרך כלל של השופט אנטוני קנדי, שחבר לליברלים בנושאי המלחמה בטרור, אולם הפעם העדיף את דעתם של השמרנים.

מחוז קולומביה חוקק את החוק האוסר על נשיאת נשק לפני 32 שנה, ובזמן הזה מספר רב של אנשים טענו כי היו קורבנות לפשעים אלימים, וכי לו היה בידם נשק היו יכולים להגן על עצמם. בעיר וושינגטון, כמו במרכזים אורבנים אחרים, כגון דטרויט, פילדלפיה, לוס אנג'לס ובולטימור, קיימת בעיה חמורה של פשיעה שנשענת על נשק חם.

ב-2007 נרצחו באקדח 143 אנשים בוושינגטון, לעומת 135 נרצחים ב-1976, אז הוחל החוק המדובר, שכיום, כאמור, בוטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully