וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האיומים: מצעד הגאווה צעד בשלווה

נתיב נחמני, שרון נובק, גידי ויניש ויהושע בריינר

26.6.2008 / 19:21

בכיכר צרפת הפגינו כמה פעילי ימין ובשכונות החרדיות בעיר התקיימו הפגנות מחאה נגד המצעד, שהסתיים ללא אירועים מיוחדים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: נעמה דרור)

תחת אבטחה משטרתית כבדה התכנסו אחר הצהריים (חמישי) בגן העצמאות בירושלים אלפי בני אדם כדי להשתתף במצעד הגאווה בעיר. התהלוכה, המאובטחת על ידי 2,000 שוטרים, הסתיימה ללא אירועים מיוחדים בעצרת בגן הפעמון.

בכיכר צרפת הסמוכה הפגינו כמה פעילי ימין שהודיעו כי בכוונתם לשבש את מהלך המצעד. מאות חרדים הפגינו בכמה מוקדים בשכונות החרדיות בעיר במחאה על המצעד. המפגינים הבעירו פחים וקראו קריאות גנאי. מוקדם יותר היום נעצר גבר חרדי בשנות העשרים בעקבות שלט שהניף בגנות המצעד. צעיר חרדי אחר שהתקרב למסלול המצעד הורחק במהירות מהמקום על ידי השוטרים.

"היה משמח לראות שלמרות החשיכה וההתנגדות צעדו כל כך הרבה אנשים שמחים וצבעוניים מכל הסוגים", אמר לוואלה! חדשות דן, צעיר שהשתתף במצעד. לדבריו, "ההתנגדות רק מוכיחה שחשוב לקיים את המצעד. אני מקווה שהוא ימשיך להתקיים בשנים הבאות".

ח"כ חיים אורון (מר"צ) שנאם בעצרת אמר כי בא לשם להזדהות עם הקהילה. "אני חושב שהמחאה שהתעוררה לקראת המצעד הוכיחה עד כמה הוא חשוב וחיוני", אמר. לטענתו של אורון "קיים קו ישיר בין הלבשת הרקדניות אמש בטקס הפתיחה של גשר המיתרים לבין המצעד, והוא רצון של מיעוט לכפות את אמונותיו על שאר העם בישראל".

לרגל המצעד החליטה המשטרה לסגור לתנועה בין השעות 16:00-20:00 את הרחובות הבאים לתנועת מכוניות: שמואל הנביא, מלכי ישראל, הטורים, שטראוס, הנביאים וישעיהו. ממשטרת ישראל נמסר כי מומלץ לנסוע דרך הצירים הבאים: דרך חברון, חטיבת ירושלים, מנהרת צה"ל, המלך ג'ורג', שדרות הרצל, שדרות בגין ושדרות בן צבי.

"לצאת במסירות נפש נגד המצעד"

מצעד הגאווה לווה בהתנגדות עזה מצד גורמים שונים. כרוזים ועליהם נכתב כי יש למנוע את המצעד נתלו אתמול בירושלים. על הכרוזים, שחתומים על ידי ישי שליסל נכתב כי הוא קורא לציבור הרחב לצאת במסירות נפש כנגד המצעד. שליסל מרצה עונש של 12 שנות מאסר בפועל לאחר שהורשע בדקירת שלושה משתתפים במצעד הגאווה בירושלים לפני כשנתיים. בנוסף נגזר עליו לשלם פיצויים בסכום כולל של 280 אלף שקלים לשלושת האנשים אותם דקר.

מוקדם יותר השבוע דחה בג"ץ את עתירתם של פעילי ימין קיצוני למנוע את המצעד. במהלך הדיון אמרה השופטת אילה פרוקצ'יה, כי "חשוב שמצעדים שכאלה יהפכו להיות חלק מן השגרה ולא יעוררו מהומה מדי שנה". פעיל הימין הקיצוני איתמר בן גביר אמר בתגובה להחלטה כי "אנו מתכוונים למחות נגד התועבה הזו בירושלים. מדובר בפרובוקציה, אנחנו לא נתפלא אם תהיה אלימות כנגד הצועדים".

בתוך כך קיבל אתמול למשרדו חבר מועצת העיר ירושלים נתנאל סער, החבר בקהילה ההומו-לסבית, מעטפה המכילה אבקה לבנה וכתבה על מצעד הגאווה. המשטרה בודקת את נסיבות האירוע ואת תוכן המעטפה.

עמית לב דובר "הבית הפתוח בירושלים" אמר לוואלה! חדשות כי "אנו עושים את כל המאמצים להשכין שלום בעיר, ואנו אכן עדים לכך שהעיר שקטה. אנחנו מתכוונים לצעוד מחר בשקט ובגאווה, במצעד אהבת חינם - במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully