וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים למשיח ההודי

ירון שוורץ

26.6.2008 / 12:11

גיבור העל של האלים ההודים, וישנו, נועד לעזור לבני האדם. בפעם הבאה שיופיע בעולמנו זה יהיה כנביא על סוס לבן - הלקסיקון

וישנו

האל ההודי וישנו מאפשר לנו הצצה לעולם האלים ההודי הסבוך, העשיר והרב-גוני. לצד האל ברהמה שאחראי על יצירת העולם ולצידו של האל שיווה שאחראי על הרס העולם, ניצב וישנו, מתוך מטרה לשמר את הקיים. ככזה, זוכה וישנו להתערב אין ספור פעמים לטובת מצוקותיהם של בני האדם.

וישנו הוא למעשה גיבור העל של המיתולוגיה ההודית. יש לו ארבע ידיים, אחת מהם אוחזת בקונכייה ממנה נשמע הצליל "אום", אותו צליל שבאופן מסורתי בונה את העולם. לוישנו יש בת זוג יפהפייה בשם לאקשמי ואת מעשה האהבה שלהם הם עושים על נחש בעל אלף ראשים. כשוישנו מסיים, מטבור בטנו צומחים פרחי לוטוס מופלאים.

ובכל זאת, כשיש בעיה או מצוקה רצינית בעולם, הופך וישנו את צורתו ובא לעזרתם של בני האדם. עד כה, זה קרה תשע פעמים. בפעם הראשונה הוא הופיע בתור דג והציל את ההודים הקדמונים מהמבול הגדול. בפעם השנייה, הפך לצב ועזר לשאר האלים הקטנים לנצח בקרב.

בהזדמנויות אחרות הוא הפך לחזיר-בר, איש-אריה וגמד, ונלחם בשדים נוראים שניסו לנכס את עולמנו לעצמם. עוד הופיע וישנו בתור גרזן ובתור האלים הגיבורים ראמה וקרישנה. בהופעות האלו הוא עזר לפתור משברים פנימיים ומלחמות שהתרחשו בין בני מעמדות שונים בהודו. התגלמותו התשיעית של וישנו, כך מאמינים ההודים, הייתה בתור הבודהה וכך הגיעה המדיטציה לעולם.

עתה, כל שנותר הוא להמתין להופעתו העשירית. על פי האמונה ההודית, אז יבוא וישנו, בדמות נביא על סוס לבן ויסיים עבורנו בחורבן ובמשפט את העידן הנוכחי. למה זה נשמע לנו מוכר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully