וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: תקיפת אירן תשיג תוצאה הפוכה

26.6.2008 / 12:02

להערכת מומחים בפנטגון, תקיפה אמריקאית באירן אמנם יכולה לגרום לנזק לתוכנית הגרעין, אך המחיר עלול להיות גבוה מדי

תקיפה אמריקאית על מתקני הגרעין האירניים עלולה אולי לפגוע בפעילות הגרעין שלה ולהחזיר אותה כמה שנים אחורה, אך היא גם מעלה את הסיכון לתגובה נגד הצבא האמריקאי באזור. כמו כן, תקיפה אמריקאית עשויה דווקא להשיג את התוצאה ההפוכה ולגרום לאירן לעבוד קשה יותר על מנת לייצר נשק גרעיני. כך העריכו היום (חמישי) מומחים אמריקאים.

כל תקיפה אמריקאית – צעד שהפנטגון מכחיש כי הוא מתכנן, אך מהווה נושא לספקלוציות לאור סרובה של אירן לעצור את פעילות הגרעין – עלולה לכלול אלפי גיחות של מטוסים ואלפי טילים נגד מאות יעדים.

התקיפה תוגבל לפעילות אווירית בלבד לעומת מצבע רחב היקף הדורש כוחות קרקעיים, שכעת עסוקים בעירק ובאפגיניסטן, טוענים פרשנים. עם זאת, הצלחת התקיפה עלולה להיפגע עקב מסחור במידע מודיעיני לגבי מיקום ומספר מתקני גרעין המפוזרים לרחבי אירן, הוסיפו המומחים.

התוצאה הטובה ביותר לה יכולה לקוות ארצות הברית היא לעכב את יכולת הגרעין של אירן בשלוש עד חמש שנים. חלק מהתוכנית תשרוד, אולי אף טכנולוגיות חשובות. "אני עשויים להשהות את פעילות הגרעין בכמה שנים, אך עלינו לקחת את הסיכון שנגרום לאירנים לעבוד קשה יותר בפעם הבאה, להסתיר את המתקנים בצורה טובה יותר וכדומה", אמר צ'רלס פרגוסון, מומחה לגרעין.

ארצות הברית מאשימה את אירן בפיתוח נשק גרעיני תחת האצטלה של פיתוח אנרגיה גרעינית למטרות אזרחיות. אירן מכחישה את האישומים.

אחת הסכנות הגדולות ביותר עמן תתמודד ארצות הברית במקרה שתחליט על תקיפה צבאית באירן היא תגובה חריפה נגד חייליה על ידי קבוצות מוסלמיות קיצוניות. אך האפשרות המפחידה ביותר, לדעת מומחים בפנטגון, היא שאירן תפעיל ספינות תופת נגד ספינות אמריקיאות במפרץ הפרסי או שתעכב את אספקת הנפט שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully