וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הרגיעה: קסאם סמוך לשדרות

שי מכלוף, שולמית אביצור ויהושע בריינר

26.6.2008 / 13:20

בפעם השניה מאז תחילת הרגיעה פגעה רקטה בשטח ישראל, אין נפגעים. חמאס: "אם המעברים לעזה ישארו סגורים תסתיים הרגיעה"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכת וידאו: ארנון מעוז)

רקטת קסאם נפלה מעט אחרי השעה אחת בצהריים (חמישי) סמוך לעיר שדרות, בשטח המועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מערכת "צבע אדום" הופעלה בעיר. זו הפעם השניה מאז תחילת הרגיעה שרקטות משוגרות לעבר ישראל.

גדודי חללי אל אקצה, הזרוע הצבאית של הפתח, לקחו אחריות על הירי. דובר הגדודים, אבו קוסאי, אמר כי "ירי הקסאם היה בתגובה להפרות הישראליות של הסכם הרגיעה". לדבריו, "כל הסכם רגיעה חייב לכלול את הפסקת ההתקפות גם בגדה המערבית".

בתגובה לפעם הראשונה ביום שלישי בה פגעו שלוש רקטות בשטח ישראל, החליט אתמול סגן שר הביטחון מתן וילנאי שלא לפתוח את המעברים, לאחר הערכת מצב שקיים בלשכתו. זאת, לאחר שלושה ימים בהם הועברו מאות משאיות עם סחורה לרצועת עזה. במערכת הביטחון הוחלט כי לא יינקטו צעדים צבאיים כנגד הירי, אותו הדגישו כהפרה בוטה של הסכם הפסקת האש.

בתוך כך, דובר חמאס הצהיר הבוקר כי אם המעברים לעזה יישארו סגורים - יסתיים הסכם הרגיעה. זאת, לאחר שאתמול אמר כי החלטת שר הביטחון אהוד ברק על סגירת המעברים לעזה מהווה "הפרה בוטה של הסכם רגיעה". בכיר חמאס ג'מאל אבו האשם הוסיף היום כי הרגיעה תועיל לפלסטינים רק אם היא "תביא לסוף המצור, פתיחת המעברים והפסקת התוקפנות הציונית".

בהתייעצות משותפת של שר הביטחון עם ראש הממשלה אהוד אולמרט הוחלט שלא לאפשר הכנסת סחורות או דלקים לרצועת עזה אתמול, והיום נותרו המעברים סגורים. הערב צפויה להתקיים הערכת מצב במערכת הביטחון, אז יוחלט האם לפתוח מחדש את המעברים מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully