וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובמה מנגן על רגשות האשמה הלבנים"

טלי גולדשטין

26.6.2008 / 10:46

הפעיל החברתי, שרץ מספר פעמים לבית הלבן, מנסה לקדם את האג'נדה החברתית שלו על חשבון אובמה. "אובמה חצי אמריקאי"

סיכוייו של המועמד העצמאי לנשיאות והפעיל החברתי ראלף ניידר להגיע לבית הלבן הם קרוב לאפסיים, אך הוא עדיין מנסה לקדם את האג'נדה החברתית שלו באמצעות הכפשות של המועמדים האחרים. אתמול (רביעי) עורר ניידר סערה כשאמר בראיון לעיתון "רוקי מאונטן ניוז" כי מועמד המפלגה הדמוקרטית מאמץ רטוריקה של לבנים ומנסה לפנות לרגשות האשמה של הלבנים".

"רק דבר אחד מבדיל את אובמה מהמועמדים האחרים לנשיאות. הוא חצי אמריקאי", אמר ניידר. "האם עובדה זו תשפיע על התוצאות, איני יודע. לא שמעתי אותו מגנה את הניצול הכלכלי בשכונות העוני. הלוואות מפוקפקות, לווים בריבית, אזבסט בדירות המגורים, עופרת. מה מונע ממנו לעשות זאת? האם זה בגלל שהוא רוצה 'לדבר לבן'?", תהה.

"כוונתי היא, שבראש ובראשונה, פוליטיקאי אפרו אמריקאי השואף להיבחר לנשיא צריך לתאר בכנות את סבל העניים, במיוחד בערים הגדולות ובאזורים הכפריים. אובמה רוצה להראות שהוא אינו עוד פוליטיקאי שחור המאיים על הציבור. הוא רוצה לפנות לרגשות האשמה של הלבנים. הוא אינו רוצה לאיים על 'בסיס הכוח הלבן', בין אם הוא תאגידי או פשוט אוליגרכי. והם אוהבים את זה. הלבנים פשוט נופלים לרגליו", הוסיף.

אובמה, שאמו היא לבנה מקנזס ואביו נולד בקניה, נאלץ לנווט כל חייו בין המסורת הגזעית המורכבת שלו. הוא למד בקולג' לבן ובבית הספר היוקרתי למשפטים של הרווארד. אחר כך, החל להיות מעורב בקהילה השחורה בשיקגו. במרץ, הוא נשא נאום עטור שבחים בנושא גזע ופוליטיקה שבו האשים את הלבנים והשחורים כאחד בהחרפת העוינות וחוסר האמון השוררים ביניהם.

כשהתבקש אובמה אתמול במסיבת עיתונאים בשיקגו להגיב על הדברים שאמר ניידר, אמר הסנאטור השחור כי הוא התייחס לכל הנושאים אותם העלה ניידר. "ראלף ניידר מנסה למשוך תשומת לב. הוא הפך למועמד הנצחי וזה מרגיז אותו. זה מצער אותי כי אם אתה בוחן את המסורת שלו במונחים של הגנה על הצרכן, זוהי מסורת מדהימה", אמר.

"הקמפיין של אובמה לוקה באשליות"

רוברט גיבס, מנהל התקשורת בקמפיין אובמה, אמר בראיון לרשת MSNBC כי אמירותיו של ניידר "ראויות לגינוי" ופשוט "הזויות". ניידר פרסם הצהרה בה נאמר: "הקמפיין המופשט של אובמה לוקה באשליות וחסר אחריות כשמדובר במדיניות קונקרטית שמטרתה להגן ולחזק 100 מיליון אמריקאים החיים בעוני".

ניידר הצטרף למירוץ לבית הלבן לאחר שהתמודד כבר בשנים 1992, 1996, 2000 ובשנת 2004, וקיבל אחוז זעום של הקולות. מטרתו הברורה במירוץ הנוכחי היא לנצל את מסע הבחירות כדי לקדם את היוזמות הצרכניות והאנטי תאגידיות בהן הוא מאמין ואיתן הוא מזוהה שנים ארוכות. מבחינת ניידר, אובמה, קלינטון או מקיין זה פחות או יותר אותו הדבר. ולמרות הזיקה הברורה לצד השמאלי של המפה הפוליטית, הבעיות של הדמוקרטים, שזקוקים לכל קול וקול, כלל לא מעניינות אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully