וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעתה אמרו: סר סלמן רושדי

טלי גולדשטין

25.6.2008 / 20:28

הסופר שהרגיז את כל העולם המוסלמי בספרו "פסוקי השטן" קיבל היום תואר אצולה ממלכת אנגליה. רושדי: "אני שמח מאוד"

הסופר סלמן רושדי קיבל היום (רביעי) תואר אצולה ממלכת אנגליה, אליזבת השניה, בלונדון בעבור תרומתו לעולם הספרות. מוסלמים ברחבי העולם גינו את הענקת התואר כששמו של רושדי נכלל בשנה שעברה ברשימת מקבלי התארים השנתית המתפרסמת לרגל יום הולדתה של המלכה.

סר רושדי, בן 61 ממוצא הודי, שכתב מספר ספרים עטורי שבחים, פרסם בספטמבר 1988 את ספרו "פסוקי השטן". פרסומו עורר את זעמם של מוסלמים רבים בשל הדרך שבה מוצגת דמותו של הנביא מוחמד והספר נאסר לפרסום ולהפצה בכל מדינה מוסלמית. בעקבות תוכן הספר הוציא מנהיג אירן, האייתוללה חומייני, פסק הלכה, הקורא להרוג אותו ורושדי נאלץ לרדת למסתור מחשש לחייו.

ב-1998 בוטל פסק ההלכה שדן אותו למוות בגין חילול האיסלם ומאז רושדי מתגורר בניו יורק. בנאום שנשא לאחר שהסתיים טקס הענקת תואר האצולה בארמון בקינגהאם, אמר רושדי: "אני גא ושמח עד מאוד. אני חושב שזהו רגע נהדר לכל מי ש-35 שנות עבודתו זכו להכרה מסוג זה".

סר רושדי הסביר כי בחר שלא להצטלם בעת המעמד מאחר ש"שזהו פשוט רגע פרטי". עוד הוסיף הסופר כי אין לו שום חרטות לגבי כתיבת "פסוקי השטן". "אם אתה בר מזל דייך לכתוב ספר אחד שיחדור למודעות של האנשים בצורה כזו, אז מה טוב, אך אני מתעניין יותר ביצירותיי האחרונות", הוסיף.

בין ספריו של רושדי שתורגמו לעברית: ילדי חצות, הרון וים הסיפור, מזרח-מערב, האנחה האחרונה של המורי, האדמה מתחת לרגליה, שלימאר הליצן ופסוקי השטן המדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully