וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אסור להוציא להורג אנסי ילדים

גיל קדרון

25.6.2008 / 18:05

בית המשפט העליון קבע שמכיוון שהפשע לא הסתיים במוות, הוצאות להורג של אנסי ילדים הינו מעשה שנוגד את החוקה האמריקאית

בהחלטה הראשונה שלו בנושא הגבלת עונש המוות בארה"ב מזה 30 שנה, פסק היום (רביעי) בית המשפט העליון כי גזר דין מוות אינו יכול לחול על אונס ילדים. הערכאה העליונה באמריקה הגיעה להחלטה ברוב של חמישה מול ארבעה שעונש מוות לאנס ילדים סותר את האיסור בחוקה האמריקאית על "עונש אכזרי ובלתי רגיל". כך מדווחת סוכנות הידיעות "רויטרס".

דעת הרוב הייתה כי מכיוון שהפשע לא הסתיים במוות, וגם לא תוכנן להסתיים כך, אל למדינה להוציא להורג את הפושע. לפטריק קנדי בן ה-43 הוקל לשמוע על הפסיקה, שכן הוא ואסיר נוסף הינם שני האסירים היחידים מבין יותר מ-3,300, שיושבים באגף הנידונים למוות בלואיזיאנה שלא באשמת רצח. הוא הורשע ב-1998 באונס בתו החורגת בת ה-8.

אונס מבוגרים הפך לעבירה שדינה לא יכול להיות מוות בפסיקת בית המשפט העליון ב-1977, אולם השפה המעורפלת בנושא ילדים איפשרה למדינת לואיזינה לחוקק חוק שאונס ילדים מתחת לגיל 13 דינו מוות. כעת הכריע בית המשפט העליון בנידון, בפסיקה שתבטל חוקים דומים במונטנה, אוקלהומה, דרום קרולניה וטקסס.

ארה"ב היא המדינה השנייה בעולם במספר הוצאות להורג בשנה, והיחידה מבין מדינות המערב בה גזר דין מוות עדיין קיים. בנוסף, לארה"ב יש את מספר האסירים הרב בעולם, כאשר 25 אחוזים מאסירי כדור הארץ יושבים בבתי כלא אמריקאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully