וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט רומז: אשתתף בפריימריז בקדימה

יהושע בריינר

25.6.2008 / 15:59

רה"מ אולמרט נשא דברים במהלך דיון בכנסת על עתידה של הממשלה. "סיכמתי עם מובארק כי שחרורו של שליט יעמוד בראש סדר העדיפויות". נתניהו: "הממשלה לא מתפקדת"

ערוץ הכנסת

ראש הממשלה אהוד אולמרט רמז היום (רביעי) כי הוא מתכוון להשתתף בפריימריז בקדימה. במהלך דיון בכנסת על עתיד הממשלה התפתחו חילופי דברים בין אולמרט לביו חברי האופוזיציה במהלכם אמר אולמרט כי בכוונתו להתשתתף בבחירות המקדימות בקדימה. במהלך הנאום, אולמרט גם הטיח בחברי האופוזיציה: "עליכם לחשוף את סדר יומכם האמיתי לציבור: תודו שאתם מתנגדים לשלום".

בליכוד מיהרו להגיב על רמיזתו של אולמרט כי הוא ישתתף בפריימריז ואמרו כי "היום יצא המרצע מן השק. אהוד ברק, שהתפתל לכל אורך הדרך, החליט כי הוא מאפשר את המשך שלטונו של אולמרט למרות כי אמר שראש הממשלה חייב לעזוב את תפקידו".

אולמרט התייחס בנאום גם לעסקה השבויים הנרקמת ואמר :"ההחלטה על שחרורם של אלדד רגב ואהוד גולדווסר היא אחת ההחלטות הקשות והכואבות עמן התמודדתי". לדבריו, "סוגיית שחרורם תובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב". אולמרט על מו"מ לשחרורו של גלעד שליט, אמר אולמרט כי "סיכמתי עם נשיא מצרים חוסני מובארק כי שחרורו של שליט יעמוד בראש סדר העדיפויות".

במהלך דבריו, אולמרט התייחס גם למשא ומתן עם הרשות הפלסטינית ואמר כי "אנו נמצאים בשלב רציני במו"מ עם הרשות". אולמרט גם ענה על הטענות, לפיהן המו"מ עם סוריה הוא ספין שנועד להסיט את דעת הקהל מהחקירות נגדו ואמר: "אם מישהו רוצה לטעון שגם ממשלת טורקיה וגם סוריה החליטו על פי פקודה של ישראל לעזור לראש ממשלת ישראל, זה קומפלימנט עבורי". ".

"מעדיפים פוליטיקת הישרדות"

בתום דבריו של אולמרט, נשא דברים יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו (ליכוד), שכיוון את עיקר חצי הביקורת לעבר שרי העבודה. לדבריו, "שרי העבודה יצרו תקדים בינלאומי - תחילה קוראים לראש הממשלה להתפטר ואז נשארים". נתניהו מתח גם ביקורת חריפה על תפקוד הממשלה: "העם כולו יודע שהממשלה הזו איננה מתפקדת, היא מעדיפה פוליטיקת הישרדות".

נתניהו גם קבל על קבלת הסכם הרגיעה עם חמאס: "הממשלה הסכימה לרגיעה, ללא ביטחון וללא שחרורו של גלעד שליט, בניגוד לכל ההבטחות. בסוף הדיון, התקבלה הודעתו של אולמרט ברוב של 44 תומכים מול 34 מתנגדים ושישה נמנעים. חברי הכנסת מהקואליציה אופיר פינס, דני יתום (עבודה) זאב אלקין ומרינה סולדקין (קדימה) הצביעו נגד הודעתו של אולמרט.

מליאת הכנסת דנה בעתיד הממשלה בעקבות איסוף חתימות של 40 חברי כנסת. תחילה היתה אמורה הכנסת להצביע על הצעת החוק לפיזור הכנסת של ח"כ סילבן שלום (ליכוד), אולם בשל ההסכם שהושג בין אולמרט לברק, הוחלט כי ההצבעה תידחה ובמקומה ייערך הדיון על עתיד הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully