וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורדון בראון, אולי תפרוש כבר?

גיל קדרון

25.6.2008 / 15:52

הסקרים בבריטניה מראים כי 74% מאוכזבים מתפקודו של ראש ממשלת בריטניה, בזמן שהמפלגה השמרנית מחזיקה ביתרון שיא של 20%

כמעט שלא עובר יום שראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, מי שכונה על ידי בלייר כ"מתאגרף במשקל כבד", אינו חוטף מהלומה חדשה למנהיגותו המעורערת גם כך. ב"גרדיאן" הבריטי פורסם היום (רביעי) סקר חדש בו השיבו 74 אחוזים מהנשאלים כי הם סבורים שהשינוי שהחל מאז התפטר טוני בלייר לפני שנה הינו לרעה.

אמנם מועד הבחירות הבאות עוד רחוק, אי שם ב-2010, אולם רק 24 אחוז מהציבור סבור כי למפלגת הלייבור יש סיכוי להישאר בשלטון כל עוד בראון עומד בראש, ואין כמו סקרים שכאלה כדי להוסיף שמן למדורת הפוטש המסתמן, שנראה בלתי נמנע, כאשר חששם של חברי מפלגתו של בראון לגבי איבוד מקומם בפרלמנט הופך מוצק ומוחשי יותר.

ולמי מתכוונים הבריטים להצביע? לפני כחודש החזיקה המפלגה השמרנית, שלא הרכיבה ממשלה מאז 1997, ביתרון של 14 אחוזים, ויתרון זה צמח כעת לשיא חדש של 20 אחוזים. לשם השוואה, לפני שנה החזיקה הלייבור ביתרון של 4 אחוזים.

אחוז התמיכה בלייבור הוא הנמוך ביותר מאז 1984, ועומד על 25 אחוזים בלבד. לעומת זאת, 20 שנה לא ראו השמרנים 45 אחוזי תמיכה בסקרים. לראש האופוזיציה דייויד קמרון יש הרבה סיבות לחייך. המפלגה הליברלית דמוקרטית ממוקמת שלישית עם 20 אחוזי תמיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully