וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער הטיח בברק "סמרטוט" והורד מהדוכן

יהושע בריינר

25.6.2008 / 15:14

40 חברי כנסת דרשו לקיים דיון בנושא "עתידה של הממשלה", לאחר שההצבעה על פיזור הכנסת נדחתה. אולמרט צפוי לשאת דברים

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ויכוח התפתח היום (רביעי) בכנסת בעת נאומו של ח"כ גדעון סער (ליכוד) בדיון על עתידה של הממשלה. ח"כ סער התייחס להסכם שהושג בין ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון אהוד ברק וכינה את מפלגת העבודה "סמרטוטים". יו"ר הכנסת דליה איציק (קדימה) דרשה בתגובה למחוק את ההערה מהפרוטוקול, בנימוק ש"מדובר בנימוק לא פרלמנטרי".

סער מחה נגד החלטתה של איציק, שהיא חברת מפלגת קדימה, והטיח בה: "אני אגיד את האמת כפי שהיא ולא אתייחס להערות הפוליטיות כשאת יושבת על הדוכן". לאחר ויכוח בין השניים על זכותה החוקית של איציק להורידו מדוכן הנואמים, הושתק המיקרופון וסער ירד מהבמה עם תום זמן נאומו.

לאחר נאומו של ח"כ סער, נשאה דברים ח"כ זהבה גלאון (מרצ) ותקפה את איציק. לדבריה, "האם הגענו למצב כזה שכשלא נעים ליו"רית הכנסת סותמים פה פיות?". גלאון גם מתחה ביקורת על אולמרט ואמרה: "איך מדינה שלמה הפכה לבת ערובה של ראש הממשלה, שבמקום שישעה את עצמו ויאבק על חפותו הוא ממשיך לשטות במדינה שלמה?".

גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו מחה על תגובתה של איציק. "אם הייתי צריך לסמן מרכיב יסוד של הדמוקרטיה הייתי אומר שהמרכיב הזה הוא אופזיציה חופשית", אמר. "רק בדמוקרטיה יש אופיזציה אמיתית, ואנו רואים בחומרה רבה את החלטתך להרחיק את סער מהבמה. רק במקרים קיצוניים יש להגביל את חופש הדיבור".

מליאת הכנסת דנה בעתיד הממשלה בעקבות איסוף חתימות של 40 חברי כנסת. תחילה הייתה אמורה הכנסת להצביע על הצעת החוק לפיזור הכנסת של ח"כ סילבן שלום (ליכוד), אולם בשל ההסכם שהושג בין אולמרט לברק, הוחלט כי ההצבעה תידחה ובמקומה ייערך הדיון על עתיד הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully