וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מזהירה: "צונאמי של הרואין" באירופה

טלי גולדשטין

25.6.2008 / 12:19

אם המערב יפסיק לתמוך במלחמתה של אירן בהברחות הסמים מאפגניסטן כעונש על פעילות הגרעין שלה, גל הרואין ישטוף את אירופה

לסכסוך המתמשך בין המערב לאירן בנוגע לתוכנית הגרעין האירנית עלולות להיות השלכות נוספות, למעט התייקרות מחירי הנפט ומלחמה כוללת. לפי הערכות, "צונאמי של הרואין" ישטוף את אירופה אם המלחמה של אירן בסחר בסמים המגיעים מאפגניסטן תיפגע, על רקע צמצום תמיכת המערב והסנקציות המוטלות על אירן. המשטרה הבריטית מעריכה כי 90% מההרואין ברחובותיה מגיע מאפגניסטן והממשלה הבריטית שיבחה פעמים רבות את מאמציה הנחושים של אירן לעצור את הברחות.

לפי נתוני האו"ם, אירן אחראית על לכידת 80% מהאופיום שהופץ בעולם בשנה שעברה. אירן מסרה כי לכדה 900 טונות של סמים שהוברחו מאפגניסטן. מנתוני המשרד לסמים ופשיעה באו"ם, ייצור האופיום של אפגניסטן – החומר ממנו מייצרים הרואין - גדל ב-6,100 טונות ב-2006 ל-8,200 טונות ב-2007 והיווה 93% מהתפוקה העולמית.

יש הסבורים כי המערב עושה צעד שגוי בכך שהוא מתנה את תמיכתו בלחימה בסחר בסמים של אירן בציותה של המדינה המוסלמית לדרישה להפסיק את תוכנית הגרעין שלה. בכירים באו"ם מאמינים כי כל קישור מסוג זה הוא מזיק ומתעקשים כי יש להתייחס למלחמה בסמים כ"תחום א-פוליטי". אנטוניו מריה קוסטה, ראש המשרד לסמים ופשיעה באו"ם, אמר כי, "עלינו לסייע לאירן בתחום הזה". לדבריו, "צונאמי של הרואין" ישטוף את אירופה אם המלחמה של אירן בסמים תיחלש.

עיסמאיל אחמדי מוגדאם, האחראי על הלחימה בסמים באירן, אמר: "המלחמה בסחר בסמים אינה עניין פוליטי. כשהסמים יגיעו לאירופה, אנשים ולא ממשלות הן הסובלות".

ממשלת אירן התלוננה פעמים רבות כי היא נאלצת לשאת את נטל המלחמה בהברחות לבדה, בעזרת סיוע מועט מהקהילה הבינלאומית. אירן השקיעה מיליוני דולרים בחסימת דרכי הברחות מאפגניסטן באמצעות הקמת חומות בטון במעברי ההרים, שוחות נחפרו במדבריות ומאות מגדלי שמירה הוקמו. בנוסף, שילמה אירן מחיר יקר של חיי אדם. 30 אלף חיילים אירניים מפטרלים לאורך הגבולות ו-3,500 איבדו את חייהם בעימותים עם סוחרי סמים בשני העשורים האחרונים.

עוד טוענת אירן כי היא קורבן של הביקוש המערבי להרואין. על ידי חסימת הגעתו של ההרואין מאפגניסטן לאירופה, חלק מהסמים "נתקעים" באירן. לדברי הממשלה האירנית, מחצית מהסמים מאפגניסטן, מוצאים עצמם באירן ומציפים את רחובותיה. אירן עצמה אינה מייצרת סמים אך נרשם בה האחוז הגבוה ביותר של מכורים לאופיום ולהרואין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully