וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר להצבעה: חיילים ישתכרו שכר מינימום

יהושע בריינר

25.6.2008 / 11:47

לפי הצעת החוק, שכרם של חיילים סדירים יעלה תוך 3 שנים לשכר מינימום. גורם צבאי: "אם ההצעה תאושר, נהפוך לצבא שכירים"

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (רביעי) לקריאה ראשונה הצעת חוק של ח"כ עמיר פרץ (עבודה), לפיה חיילים בסדיר ישתכרו שכר מינימום מלא. לפי הצעת החוק, שכר החיילים הסדירים יגדל בהדרגה במשך שלוש שנים עד שישתווה לשכר המינימום. מרגע אישור החוק, שכר המינימום יינתן רק לחיילים שנמצאים בתשעת החודשים האחרונים לשירותם הצבאי. שנה לאחר מכן, החוק יחול על החיילים בשנתם האחרונה בשירות הסדיר. כעבור שנה נוספת, החיילים יהנו מהשכר בשנה וחצי האחרונות לשירותם.

גורם צבאי הביע התנגדות להצעת החוק. "אם ההצעה תעבור, אנחנו עלולים להפוך לצבא של שכירים ולא לצבא העם". לדבריו, " זה לא באמת יביא לצבא עוד חיילים ויעצור את ההשתמטות. מי שבאמת מעוניין לשרת בצה"ל, לא בא בגלל הכסף. אני בספק אם המדינה תוכל לעמוד במשכורת מינימום לכל חייל, שכן מדובר בהוצאה של מיליארדים".

הצעת החוק אושרה לפני שלושה חודשים בקריאה טרומית במליאת הכנסת, למרות התנגדות שרי הממשלה. הידיעה על העלאה האפשרית של המשכורת עוררה שמחה בקרב חיילי הסדיר. ע', חייל קרבי, אמר לוואלה! חדשות: "בסוף החודש אנחנו מקבלים תלוש משכורת מצחיק של 800 שקלים. אנחנו מסכנים את החיים שלנו ומקבלים שכר בדיחה. בנוסף, המשכורת בטח תגביר לנו גם את המוטיבציה".

חייל אחר, א', טוען שזו דווקא טעות: "זו הוצאה כספית אדירה של המדינה, אנחנו יכולים להסתדר גם בלעדיה. המשכורת הבסיסית מספיקה, הצבא מספק את כל מה שצריך החל במזון וכלה בנסיעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully