וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה אישרה: הולכים לפריימריז בהקדם

יהושע בריינר

25.6.2008 / 11:47

לפי ההסכם עם העבודה, ייערכו פריימריז מוקדמים עד ה-25 בספטמבר. ח”כ הנגבי: ”אולמרט ושר הבטחון הפגינו מחויבות למדינה”. הליכוד: ”אהוד שוב ברח”

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

הועדה לענייני מפלגה של "קדימה", אישרה פה אחד את מזכר ההבנות בין תנועת "קדימה" למפלגת "העבודה". על פי ההסכם "קדימה" תתכנס במהלך השבועות הקרובים לאשר כי הפריימריז במפלגה יסתיימו לכל המאוחר ב- 25 בספטמבר, ובתמורה מפלגת "העבודה" התחייבה להצביע יחד עם כל סיעות הקואליציה להסרת הצעת החוק לפיזור הכנסת מסדר היום.

ב"קול ישראל" דווח, כי ח"כ צחי הנגבי אמר בתגובה: "התרשמותי הייתה שגם ראש הממשלה וגם שר הבטחון גילו אחריות לאומית. הם הפגינו מחוייבות לטובת המדינה, ליציבות השלטונית, לצורך לשמר את הקואלציה ולחדש כקדם את מערכת היחסים החיונית כל כך בין ראש הממשלה לשר הביטחון".

חיים אורון, יו"ר מרצ, תמך גם הוא בהסכם ואמר כי "קדימה בחרה את הפיתרון הנכון. היום היינו אמורים להצביע על פיזור הכנסת, אך קדימה עשתה את הצעד הנכון ואין סיבה לפזר את הכנסת".

באופוזיציה זועמים

ואולם, במפלגות האופוזיציה ואף בחלק ממפלגות הקואליציה זועמים על הפשרה, החוסמת את האפשרות לפזר את הכנסת כעת. חבר הכנסת זבולון אורלב (מפד"ל), מיוזמי החוק לפיזור הכנסת, אמר כי "אהוד שוב ברח וזיגזג, תוך יריקה בפרצופם של אזרחי ישראל. מקבל המעטפות ומפר ההתחייבויות שברו את כל שיאי הציניות בתרגיל המסריח שרקחו יחדיו. ה'אהודים' חיים בתוך בועה ולא שומעים את הציבור צועק: 'מושחתים – נמאסתם'".

ח"כ לימור לבנת (ליכוד) אמרה בתגובה להסכם כי "ממשלת השום דבר המפולגת והמסוכסכת עד צוואר תמשיך להתקמבן ולזגזג ותהפוך את ניהול המדינה ואזרחיה להפקר". היא ביקרה גם את מפלגת העבודה ואמרה כי היא והעומד בראשה "הוכיחו שכוח המשיכה שלהם לשלטון עולה על כל מוסריות".

מהליכוד נמסר עוד כי שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק "שוב ברח, כפי שעשה לאחר דו"ח וינוגרד". בהודעה מטעם המפלגה שאלו "כיצד יכול ברק לשבת בממשלת אולמרט לאחר שאמר עליו כי איננו ראוי ואינו יכול להמשיך בתפקידו?".

"הפקרות מוסרית וביטחונית"

"הפשרה של מפלגת העבודה מאפשרת את המשך כהונתו של ראש ממשלה שנמצא תחת חקירות לשלושה חודשים נוספים", אמרה ח"כ זהבה גלאון (מרצ). "זו הפקרות מוסרית, מדינית וביטחונית שאולמרט ימשיך להנהיג את המדינה".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר כי "מפלגת העבודה ממשיכה לעשות תרגילים מסריחים וקומבינות פוליטיות במקום לטפל בסוגיות החשובות, ובהן האיום הנשקף מאיראן וסוגיית גלעד שליט".

יו"ר מפלגת ש"ס, אלי ישי, אמר כי מפלגתו לא תיתן את ידה לקואליציה חלופית אם לא יוגדלו קצבאות הילדים. "יש פה התנגשות של אידיאולוגיות - של אלה שבעד הילדים ושל אלה שפועלים נגד הילדים", אמר ישי, והבטיח כי "עד ראש השנה תהיה לילדי ישראל תוספת קצבאות". בכירים במפלגה השאילו מטאפורות מגמר היורו הקרוב ואמרו כי קדימה והעבודה השיגו היום הארכה, אבל שכחו ש"עם ישראל נמצא בזמן פציעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully