וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'סי ג'קסון נחלץ לעזרת זימבבואה

טלי גולדשטין

25.6.2008 / 10:48

הכומר ופעיל זכויות האזרח קרא למוגאבה וצ'נגראי להסתדר, הציע את עזרתו וקרא לעולם לשלוח לזימבבואה מזון ותרופות

פעיל זכויות האזרח הכומר ג'סי ג'קסון קרא לכל הכוחות שהתנגדו בעבר לשלטון האפרטהייד להתאחד ולעזור לתושבי זימבבואה למצוא פיתרון למשבר הפוליטי במדינתם. ג'קסון, נשיא ארגון "ריינבו פוש קואלישן" לפיתוח חברתי ודתי, דחק בנשיא זימבבואה רוברט מוגאבה ובמנהיג האופוזיציה מורגן צ'נגראי להפגין את התחייבותם לשלום באמצעות משא ומתן. ג'קסון אף הציע לעזור בעצמו על מנת להשקם את הצמיחה במדינה האפריקאית.

בראיון לאתר "וויס אוף אמריקה", אמר ג'קסון כי הוא מודאג ומצר מאד לנוכח הסבל של תושבי זימבבואה. "לאור העובדה שזימבבואה מילאה תפקיד עצום בשחרור דרום אפריקה מהשלטון הקולוניאלי, מצבה כיום מדאיג מאד. עלינו לעבוד בשקדנות יחד עם הנשיא מוגאבה וצ'נגראי כדי להשיב את זימבבואה למסלול של שיקום", אמר.

מפלגת האופוזיציה בזימבבואה הודיעה ביום ראשון על פרישתה מהסבב השני של הבחירות לנשיאות במדינה על רקע קמפיין האלימות שהפעילה מפלגת השלטון, בראשות הנשיא מוגאבה, נגד תומכיה.

ג'קסון קרא לכל הכוחות שהתנגדו לאפרטהייד לסייע לתושבי זימבבואה למצוא דרך להיחלץ מהמשבר. "אם היה זה משטר לבן בזימבבואה שהיה עורך בחירות, העולם היה דורש קיום בחירות הוגנות, פתוחות וחופשיות ללא אלימות. עלינו להעביר משאבים לזימבבואה על מנת לצמצם את האינפלציה ולהחיות את הכלכלה. תושבי זימבבואה זקוקים למזון, דיור ותרופות", הוסיף.

לדברי הכומר השחור, ההצהרה של מפלגת השלטון בדרום אפריקה "הקונגרס האפריקאי הלאומי" (ANC) בשבוע שעבר כי על תושבי זימבבואה לפתור את המשבר הפוליטי שלהם בעצמם מנוגדת לדרישה של המפלגה מהעולם כשהיא עצמה נאבקה לסיים את שלטון האפרטהייד.

"זוהי סתירה. ה-ANC ביקשה את עזרת העולם והקונגרס האמריקאי העביר חוק נגד האפרטהייד בדרום אפריקה. קיימנו הפגנות ברחבי העולם נגד האפרטהייד. יש משברים שאינם יכולים להיפתר בעצמם. דרום אפריקה חולקת גבול עם זימבבואה ואני מקווה שה-ANC תמלא תפקיד גדול ואגרסיבי יותר בחיבור תוכנית לפיוס וצמיחה במדינה השכנה", אמר ג'קסון.

מחויבות מוסרית

כמה מדינות אפריקאיות האשימו בעבר את המערב בצביעות בסוגיית קידום הדמוקרטיה ביבשת השחורה. לדבריהן, המדינות המערביות אינן מותחות ביקורת גלויה כשנערכות בחירות מזויפות במדינות אפריקאיות שונות. ג'קסון הסכים עם הטיעון, אך אמר כי אין זו סיבה מספקת לכך שהאפריקאים לא יפעלו בעצמם למען שלום.

"אסור לנו לעמוד בצד ובשם איזשהו אידיאל רומנטי של ידידות להפגין חולשה במקום לנקוט בעמדה הקוראת לפתיחות, הגינות ודמוקרטיה לכל העמים. אם האיחוד האפריקאי אינו יכול לפתור את המשבר, הוא מחליש את עצמו. אם הוא אינו יכול להשפיע על המצב בזימבבואה, אין לו חזקה בנוגע למצב בקונגו, קניה, ליבריה או אתיופיה או על שום מדינה ביבשת", טען ג'קסון.

ג'קסון אמר כי אם יצטרך, הוא מוכן לעזור בעצמו להביא לשיקום זימבבואה. "עלינו לנסות ולהשיג כמה מספיקים שייקחו על עצמם את הסיכון לגשר בין הפערים בזימבבואה. אני מוכן לעזור ולעשות כל שנדרש. זוהי מחויבות מוסרית. עשינו זאת למען החופש בדרום אפריקה ואסור לנו לעצור עכשיו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully