וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ה-17 יצא לדרך

14.7.2000 / 7:33

אורח הכבוד בטקס הפתיחה היה השחקן הותיק קירק דאגלאס שהגיע יחד עם סרטו "יהלומים"

מאת רון הנטמן

לאורם של עשרות זיקוקי די נור שהאירו את חומות ירושלים, נפתח אמש פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ה-17. כמדי שנה הצטופפו מאות אנשים על ספסלי בריכת השולטן והריעו לגב' ליה ואן-ליר, האישה שמאחורי הפסטיבל המכובד.

מכובדים נוספים שזכו להערכה היו השחקן הותיק קירק דאגלס, שהגיע לישראל יחד עם סרטו החדש "יהלומים". דאגלס דאג לשנן כמה משפטים בעברית והרשים את הקהל בחיוניותו והתלהבותו למרות גילו המתקדם. כפי שדאגלס זכה לפרס הוקרה, כך גם הבמאי היווני מיכאל קאקויאניס שביים לפני 35 שנים את "זורבה היווני", והשבוע הגיע לישראל עם "גן הדובדבנים".

אישטבן סאבו ההונגרי זכה אף הוא להוקרה רבה, אך בלט בין אושיות אלה איש הקולנוע הישראלי אברהם הפנר, שזכה אף הוא לתשואות רמות ולפרס של כבוד. "הסטודנטים שלי יודעים שאני לא נותן ציונים," אמר הפנר עם קבלת הפרס, "לכן אני רואה גם את זה (הפרס) כמתנה."

את הטקס סיימו הבמאי הטיוואני אנג לי והמפיק שיימוס שהגיעו לארץ יחד עם סרטם החדש "נמר, דרקון" שהוקרן לאחר הטקס על מסך הענק בבריכת השולטן.
"נמר דרקון" נעשה כולו במזרח אסיה, והוא דובר מנדרינית. למרות זאת, הסרט המרהיב זכה לתשואות רמות, במיוחד בסיומו של כל סצנת דו קרב, הממלאות את הסרט לאורכו ולרוחבו. אנג לי הנרגש אמר כמה שזו "חוויה מדהימה ... להיות בעיר הזו." גם לקהל הסרט היה חוויה מדהימה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully