וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מנוס: קלינטון פרסם תמיכתו באובמה

טלי גולדשטין

25.6.2008 / 9:58

3 שבועות אחרי שאשתו פרשה מהמירוץ לבית הלבן ופרגנה בגדול ליריבה, הכריז הנשיא לשעבר כי יעשה כל שביכולתו לעזור לסנאטור מאילינוי

נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון, שנמנע עד כה מלתמוך במועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ברק אובמה, הכריז אמש (רביעי) סוף כל סוף כי הוא תומך בסנאטור. זאת באמצעות הצהרה בת משפט בודד שפרסם דוברו.

היחסים בין הנשיא הדמוקרטי האחרון שכיהן בארצות הברית לבין המועמד שרוצה להיות הבא בתור קרירים למדי – הם עדיין לא שוחחו מאז הביס אובמה את הילרי קלינטון בפריימריז הדמוקרטיים המרים והארוכים. הסנאטורית כבר הכריזה על תמיכתה ביריבה בעת נאום הפרישה שלה מהשביעי ביוני, אך רק עתה נזכר הנשיא לשעבר לומר שגם הוא תומך באובמה כשהדובר מאט מק'קנה משמש כשליח. "הנשיא קלינטון מחויב כמובן לעשות כל שביכולתו וכל שנדרש ממנו על מנת להבטיח שהסנאטור אובמה יהיה הנשיא הבא של ארצות הברית", אמר מק'קנה.

לא ברור עדיין מהו סוג הקמפיין שיצטרך קלינטון לעשות בעבור אובמה. הנשיא לשעבר אהוד במיוחד באזורים הכפריים בקרב ציבור הבוחרים הלבן ממעמד הצווארון הכחול, אותם בוחרים שהיוו אתגר רציני לאובמה בפריימריז. לעת עתה, קלינטון לא צפוי להופיע עם אשתו ואובמה בעצרת המשותפת הראשונה שלהם ביום שישי בעיר יוניטי שבניו המפשייר.

אובמה אמר לרשת CNN אתמול כי הוא יזדקק לעזרה של שני בני הזוג על מנת לנצח בבחירות לבית הלבן. "יהיה עליהם לתמוך בי באופן אקטיבי בשם המפלגה. אני צריך אותם", אמר. אובמה כינה את קלינטון "אחד המנהיגים הפוליטיים האינטליגנטים והכריזמטיים ביותר שראינו בדור האחרון ויש לו חכמה רבה לחלוק".

עוד אמר הסנאטור בראיון כי הילרי קלינטון עומדת להיות "כוח שיש להתחשב בו לא רק בסנאט, אלא גם בבית הלבן, במידה ואנצח. היא תהיה אחת מהשותפות העיקריות שלי ותעזור לי להבטיח שאנו מתקדמים קדימה בסוגיות כגון ביטוח בריאות – נושא שקרוב ללבה".

שבה ובגדול לסנאט

קלינטון חזרה אתמול לסנאט בפעם הראשונה מאז פרשה מהמירוץ לבית הלבן. בעודה נכנסת לגבעת הקפיטול, התקבלה הסנאטורית בתשואות ובמחיאות כפיים ועצרה ללחוץ את ידי המתמחים. בתוך בניין הסנאט, התחבקה קלינטון עם תומכיה. בארוחת צהריים פרטית עם סנאטורים דמוקרטיים נשמעו מחיאות כפיים מסביב לאולם. קלינטון נשאה נאום קצר ואמרה שהיא שמחה לחזור לסנאט ולעשות כל שביכולתה על מנת לעזור לאובמה לנצח בבית הלבן ולדמוקרטים לנצח ברחבי המדינה.

היא פטרה במחי יד את השאלה האם תרצה לכהן כסגניתו: "איני מחפשת תפקיד אחר. זו החלטתה של אובמה וכך זה צריך להיות", הוסיפה. "התפקיד שלי הוא להיות הסנאטורית הטובה ביותר שאני יכולה ולייצג את המדינה הגדולה ביותר בארצות הברית".

כשנשאלה לגבי הניסיונות של ג'ון מקיין, מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, למשוך את תומכיה, אמרה קלינטון, "כל מי שהצביע בעבורי, אין לו מכנה משותף עם המפלגה הרפובליקנית. אם אכפת לך מהנושאים שלי אכפת מהם, עליך להישאר עם המפלגה הדמוקרטית ולהצביע בעבור אובמה כנשיא הבא של ארצות הברית", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully