וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוקפא הליך ההכרזה על החטופים כחללים"

25.6.2008 / 8:23

כן טען הבוקר שלמה גולדווסר, אביו של החייל החטוף אהוד גולדווסר. צה"ל: ההליך נמשך. הממשלה תדון בעסקת השבויים ביום ראשון, מסתמן רוב בקרב השרים

הליך ההכרזה על החטופים בלבנון כחללים שמקור קבורתם לא נודע הוקפא, לפחות עד לאחר הדיון בנושא בממשלה ביום ראשון - כך טען הבוקר (רביעי) שלמה גולדווסר, אבי של החייל החטוף אודי גולדווסר. בראיון לגלי צה"ל אמר גולדווסר, כי "הדברים הגיעו לאוזנו". לדבריו, הקפאת ההליך הגיונית "משום שאין טעם בהליך כזה אם יש עסקה", וכי הוא לא מצא סיבה לכך שאולמרט החליט להתנגד לעסקת חליפין שהוא עצמו רקח.

מדובר צה"ל נמסר לוואלה! חדשות כי בצה"ל לא מכירים הוראה להפסיק או להשעות את תהליך בדיקת ההכרזה על החיילים החטופים בלבנון כחללים שמקום קבורתם לא נודע.

בסיס ההחלטה על הפתיחה בהליך ההכרזה על החטופים כחללים, הגיע לאחר שוועדת ראשי השירותים, בה חברים ראשי המוסד, השב"כ ואגף המודיעין, הגיעה למסקנה שרגב וגולדווסר אינם בחיים. אל המסקנה הגיעו לאחר ניתוח מודיעיני שעשה כל אחד מהגופים בנפרד.

עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה תעלה לדיון בממשלה בישיבה ביום ראשון הקרוב. קרנית גולדווסר, אשתו של החייל החטוף אודי גולדווסר, אמרה אמש כי ראש הממשלה הבטיח לה שהעסקה תעלה להצבעה בקרוב. על פי הדיווחים, מסתמן רוב לאישור העסקה בממשלה, על אף שראש הממשלה טרם החליט כיצד יצביע. קרנית גולדווסר אמרה אמש כי היא מקווה שאולמרט "יעשה את מה שהבטיח". "בעיניי", אמרה, "זו ההזדמנות הראשונה הרלוונטית להחזיר את אודי ואלדד הביתה".

בני משפחות החטופים ניהלו בימים האחרונים שיחות מרתוניות עם שרים וחברי כנסת לקידום אישור העסקה בהקדם. שרי מפלגת העבודה צפויים להצביע בעד, כך גם שרי ש"ס ומפלגת הגמלאים. שרי קדימה חלוקים בדעתם. אולמרט אמר בפגישה עם קרנית גולדווסר כי יחליט רק כש"המשא ומתן יבשיל". לטענתו, כשתעלה העסקה להצבעה בממשלה היא צריך להיות מפורטת וסגורה, שכן רבים מחברי הממשלה לא מעודכנים בפרטי העסקה המלאים. אתמול שלח השר יעקב אדרי מכתב לראש הממשלה ובו כתב כי "חשוב שהאחריות על העסקה תהיה על כל השרים".

העסקה כבר מוכנה

שר הביטחון אהוד ברק אמר אתמול כי "יש לנו אחריות להחזיר הביתה את החיילים החטופים, גם אם הם מתים". בפגישה בנתיב העשרה עם ראשי מועצות מקומיות באזור הדרום אמר ברק כי "תהליך ההכרזה עליהם כחללים, גם אם יבשיל, איננו אמור לעצור בשום דרך את הדיון על עסקה להבאת החיילים הביתה".

על פי הדיווחים, הסכם חילופי השבויים בין החיזבאללה לישראל כבר מסוכם – כל ההבנות בין שני הצדדים הועלו בכתב בתיווכו של גרהארד קונרד הגרמני הפועל מטעמו של מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון.

בתמורה לשני החטופים ולדו"ח חיזבאללה על מאמציו לאתר את הנווט השבוי רון ארד, תעביר ישראל ללבנון ארבעה לוחמי חיזבאללה שנשבו במהלך מלחמת לבנון השנייה, את המחבל סמיר קונטאר, הכלוא בישראל משנת 1979, כ-190 גופות וחלקי גופות של מחבלים פלסטינים ואנשי חיזבאללה, שנהרגו בקרבות עם צה"ל בדרום לבנון, מאמצע שנות השמונים ועד נסיגת ישראל במאי 2000. כמו כן תשחרר ישראל אסירים פלסטינים ללא "דם על הידיים", לפי מספר שתקבע ישראל. הם ישוחררו רק לאחר השלמת העסקה ויוצגו כמחווה הומניטרית לאבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully