וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם למען הרשות: גויסו רבע מיליארד דולר

ישי אביאור

24.6.2008 / 23:22

41 מדינות השתתפו בכנס תרומות בברלין לטובת חיזוק מנגנוני הרשות. הכנס התנהל על רקע ירי הקסאמים ופעילות צה"ל בשכם

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

נציגים מ-41 מדינות מרחבי העולם השתתפו היום (שלישי) בכנס תרומות לרשות הפלסטינית בברלין. בין המדינות המשתתפות היו ארצות הברית, רוסיה, מדינות האיחוד האירופי ונציגי מדינות ערב. את ישראל ייצגה בוועידה שרת החוץ ציפ לבני.

בכנס התרומות נאספו 243 מיליון דולר לטובת חיזוק מנגנוני הביטחון הפנים פלסטינים. שר החוץ הגרמני, פרנק וולטר שטיינמאייר אמר כי הקמת כוח משטרתי ומערכת משפט ברשות הפלסטינית בשלוש השנים הקרובות היא מטרה בעדיפות עליונה.

הכנס בן היום התנהל על רקע פעילות צה"ל לפנות בוקר בשכם, וירי רקטות הקסאם לעבר מערב הנגב.. ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד גינה בכנס את פעולת צה"ל בשכם וקרא לשקט בין הצדדים. "למען הפסקת האש, חיוני לשמור על השקט", אמר. פיאד קרא פעם נוספת לישראל להפסיק הבנייה בהתנחלויות וציין כי הפסקת הבנייה ופירוק מאחזים הוא מרכיב מכריע במסע לעבר שלום באזור. לבני הגיבה ואמרה כי "לפי שפותרים את סוגיית הגבולות, יש לוודא שהפלסטינים מתנערים מטרור".

מזכיר הליגה הערבית,עמרו ממתח ביקורת חריפה על מדיניות החוץ של ארה"ב שמחרימה את חמאס. רייס הפתיעה את המשתתפים כשביקשה להגיב ישירות למוסא. "לא ייתכן שלום אם אחד השותפים לא מכבד את זכות האחר להתקיים אמרה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully