וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובמה מעוות במכוון את התנ"ך"

גיל קדרון

24.6.2008 / 22:03

שדר רדיו אוונגליסטי תקף את עמדותיו הדתיות של המועמד הדמוקרטי, זאת על רקע סקרים שמראים על זליגה שמאלה של אוונגליסטים

בעוד שהמועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב מנסה לגשש אצל הציבור האוונגליסטי, פורסמו היום (שלישי) התבטאויות קשות של אחד מהדמויות האוונגליסטיות הבולטות ביותר, שדר הרדיו ג'יימס דובסון, כנגד הסנאטור מאילינוי. דובסון טען כי אובמה "מעוות את התנ"ך", וכי הגישה שלו לחוקה האמריקאית היא "מטורללת" (fruitcake).

מדובר באחת ההתקפות הדתיות הקשות ביותר נגד אובמה, שיריבו, המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין צפוי לגרוף את רוב רובם של קולות האוונגליסטים במדינה בבחירות הכלליות, שיתקיימו בנובמבר. אולם גם מקיין לא רווה נחת מדובסון, שהצהיר כי לא יצביע עבורו בעקבות עמדתו בעד מחקר בתאים עובריים, ומכיוון שלפי תפיסתו, אינו עושה די כדי למנוע נישואים חד מיניים באריזונה, אותה הוא מייצג בסנאט.

המלחמה הקדושה על קולות האוונגליסטים

הביקורת של דובסון הגיעה בתגובה (מאוחרת משהו) לנאום שנשא אובמה אי שם ב-2006, אז אמר כי לדתיים אין מונופול על המוסר, וכי עליהם לשקול את עמדותיהם בצורה אוניברסלית, ולא דתית בלבד.

"זוהי פרשנות מטורללת של החוקה", אמר דובסון בתוכנית הרדיו שלו. "מבחינתו, אלא אם כן כולם מסכימים, אין לנו שום זכות להילחם בעבור מה שאנחנו מאמינים בו". באותו נאום אמר אובמה כי מספר פסוקים בתנ"ך, או הברית הישנה בעיניים נוצריות, ניתנים לפירוש מילולי שמשמעותו שהורים יכולים לסקול ילדים באבנים, שעבדות מותרת, וכי הליכה עיוורת אחר קטעים מסוימים תוביל לפירוק משרד ההגנה האמריקאי.

"הוא מעוות בכוונה את ההבנה המקובלת של התנ"ך כדי שתתאים לעמדתו האישית, ולתיאולוגיה המבולבלת שלו", אמר דובסון. יועצו הדתי של אובמה ענה כי "אובמה מחויב לעבור מעבר לקווים הדתיים במדינה, במטרה לאחד את המדינה".

סקרים בארה"ב מראים כי התמיכה של האוונגליסטים במפלגה הרפובליקנית בבחירות הקרובות לא תדמה לתמיכה הגורפת בנשיאותו של ג'ורג' בוש, וזאת למרות עמדתו של אובמה בעד הפלות, וחוסר התנגדותו הבולט לנישואים חד מיניים. דובסון, להבדיל, היה אחד מתומכי החקיקה שפנתה להוציא נישואים שכאלה מחוץ לחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully