וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת ישראל, תפסיקי לשקר

רועי כ"ץ

24.6.2008 / 19:00

רגב וגולדווסר מתים, אין פיתרון לקסאם ולא צריך להחזיר את שליט. רועי כ"ץ לא מבין למה ההנהגה לא אומרת לאזרחיה את האמיתות האלו

להורי הנעדרים

מראה ההאמר המפויח ממנו נחטפו אלדד רגב ואודי גולדווסר לא הותיר הרבה מקום לאשליות. אבל ממשלת ישראל החליטה לצאת למלחמה נוספת בלבנון ואולמרט הצהיר מעל דוכן הכנסת שהוא יחזיר הביתה את הבנים וכך החל השקר להתגלגל. לאף אחד במערכת הפוליטית או הצבאית לא היה אומץ להגיד לבני המשפחות המיוסרים את האמת. כולם העדיפו לחבק ולתמוך במקום להישיר מבט להורים ולהגיד בקול בוטח ועצוב כי אין שום סיכוי שמישהו יצליח לשרוד את מטען הצד שספג הפטרול ואת החטיפה לשטח אויב מיד אחר כך. בכיר במערכת הצבאית עמו שוחחתי קבע נחרצות כי שבוע אחרי החטיפה, מיד עם סיום התחקיר והשחזור, הבינו בצבא שהשניים אינם בחיים. מיקום הפיצוץ וכמויות הדם בזירה לא הותירו אף אחד אופטימי. אבל בישראל פשטה תרבות השקר, שקר שאיפשר לכולם להצדיק מלחמה כושלת, שקר שחיזק את מיתוס "ושבו בנים לגבולם" אף על פי שהדבר בלתי אפשרי.

לתושבי עוטף עזה

גם אם תחליט הממשלה על מבצע גדול בעזה, לא ייפסק ירי הקסאמים. למעשה, מבצע קרקעי בעזה יגביר את הירי תלול המסלול בזמן הלחימה ויצמצם אותו רק לאחר מכן. פעולה בעזה, הכרחית וחשובה ככל שתהיה, לא תפסיק את הירי ואת זה יש להגיד לתושבי עוטף עזה בצורה חד משמעית ובאומץ לב ציבורי. מי שרוצה להפסיק לחלוטין את הירי חייב לכבוש את הרצועה מחדש ואין אדם שפוי בדעתו שרוצה לחזור לדיר אל-בלאח ולסמטאות רפיח. אין כמעט שקר אותו לא אמרה הממשלה לתושבי שדרות והסביבה. בהתחלה אמרו שמדובר בצינורות בלבד ועד שלא נהרגו אזרחים עוד התייחסו בביטול לחפצים המעופפים מכיוון עזה. אחרי זה סיפרו את הבלוף הבזוי כאילו ההתנתקות תביא לסיום הירי ובהמשך סיפרו שאחרי הנסיגה נוכל להגיב לקסאמים "כמו שצריך". במקום להישיר מבט לאזרחים החיים בנגב המערבי ולומר להם שאין פתרון קסם לקסאם והמדינה תשקיע במיגון מיידי כדי להחזיר את החיים למסלולם, העדיפו בצבא ובממשלה לשקר לתושבים ולהבטיח להם פתרונות קסם עמוסי נוסטלגיה לימים בהם היינו נכנסים באם-אמא של הערבים.

למשפחת שליט

לא מחזירים חייל בכל מחיר. מה שאמר אמש בוגי יעלון חושבים גם בכירי מערכת הביטחון ולפחות ראש ממשלה אחד בישראל. זו הסיבה שישראל אינה מוכנה לשחרר את אסופת הרוצחים שחמאס דורש בתמורה לשחרור החייל החטוף. אף גורם בממשלה לא מעיז כמובן להגיד את זה לנועם ואביבה שליט אבל הסיבה היחידה שגלעד שליט אינו משקה את הצמחים בבית המשפחה במצפה הילה היא כי יש מחיר אותו ישראל לא מוכנה לשלם תמורת חיילים, חיים או מתים. נכון או לא נכון, צודק או לא צודק, מוסרי או לא מוסרי, אלו שאלות ראויות אבל קשות לפיתרון פלא. המינימום הוא להפסיק לשקר להורים שילדם נמצא בשבי ולהפסיק מיידית את הקלישאות כאילו ישראל עושה הכול כדי להביא אותה הביתה. אם היינו עושים הכל, כולל שחרור כל האסירים אותם דורש חמאס, גלעד שליט היה בבית. מותר לקבוע מחיר לחייל, מותר אפילו להגיד שיש גבול לדרישות של משפחות חטופים ונעדרים, אסור לשקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully