וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפסקת האוטובוסים בשבת - כניעה לחרדים"

גידי ויניש

24.6.2008 / 18:54

נציגי "דן" הסבירו בדיון בכנסת כי החליטו לבטל את פעילות הקווים בשבת מסיבות כלכליות. ח"כ פינס:"הקווים שירתו ציבור רחב"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צטנר, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום (שלישי) בפעילות קווי האוטובוס של חברת "דן" בשבת. הנושא עלה לסדר יום הוועדה בעקבות מחאת חברי הכנסת הדתיים שקבלו על הפעלת חלק מקווי האוטובוס של החברה עוד לפני צאת השבת. בתום הדיון הודיע הממונה על שעות עבודה ומנוחה במשרד התמ"ת כי פקחי המשרד יונחו לאכוף באופן נוקשה את חוק שעות עבודה ומנוחה ויוודאו כי האוטובוסים לא פועלים בשבתות.

נציגי החברה טענו בדיון כי הם הודיעו על הפסקת פעילות הקווים עוד בפברואר בשל סיבות כלכליות בלבד ולא כתוצאה מלחץ של החוגים החרדים. מנגד, ח"כ אופיר פינס (עבודה) מחה על הפסקת פעילות האטובוסים בשבת. ח"כ פינס אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "אין ספק שמדובר בכניעה ללחץ החרדים ולא בהחלטה עסקית טהורה". לדבריו, "הקווים האלו פעלו במשך שנים ארוכות ושירתו ציבור רחב, מבלי שהפריעו לאיש". הוא הוסיף כי "תמוה שהחברה נקטה בצעד זה מבלי שהתייעצה עם ציבור הלקוחות או עם עובדיה".

ח"כ ניסן סלומיאנסקי (מפד"ל) הביע תמיכה בהפסקת פעילות הקווים בשבתות. לדבריו, "'דן, עוברת על החוק ואסור לה לעשות כן. ח"כ סלומיאנסקי הוסיף כי "מתברר שרוב הציבור היהודי לא עושה שימוש באוטובוסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully