וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופק חדש גם בארגון המורים?

נעמה טלמור

24.6.2008 / 20:32

לראשונה זה 12 שנה, מתמודד מועמד חדש מול רן ארז על הנהגת ארגון המורים. המועמד דודי פרידמן יערוך מחר כנס לתנועתו החדשה

רן ארז עומד בראש ארגון המורים כבר 12 שנה. כמעט ללא מתחרים במהלך השנים, הוביל ארז גם את השביתה האחרונה במערכת החינוך וספג בעקבותיה ביקורות רבות. דודי פרידמן, מורה לפיזיקה, מחנך כיתה ורכז שכבה ב"אורט שפירא" בכפר סבא, החליט להתמודד מול ארז, בתקווה שיצליח לשנות, לדבריו, את סדר העדיפויות.

פרידמן, המלמד בתיכון שפירא בשלוש השנים האחרונות ומחזיק בתואר שני בהנדסת מכונות, החליט להתמודד מול רן ארז על הנהגת ארגון המורים כשמאחוריו מספר לא מבוטל של מורים. לטענתו, החליטו המורים לקחת אחריות על גורלם המקצועי ועל מעמד המורה בארץ.

תנועת "רוח חדשה" בראשות פרידמן, צמחה לאחר השביתה הגדולה בבתי הספר העל יסודיים בתחילת השנה. "השביתה עוררה את המודעות לכך שלציבור מלוכד ונאבק יש כוח להשפיע", אמר פרידמן לוואלה! חדשות. "תוך כדי השביתה התחלנו לחשוב על האדם שמייצג אותנו, וראינו תמונה שלא מצאה חן בעינינו", הוסיף. בתנועת "הרוח החדשה" מצהירים כי המטרות הבולטות, מלבד החלפת ארז, עולות בקנה אחד עם רצונם של מורים רבים שרוצים לשים סוף למעמדו הנמוך של המורה בישראל, "הדברים יקרו", אמר פרידמן, "רק לאחר שינוי יסודי ומבני בתוך הארגון".

מחר (רביעי) ייערך הכנס הראשון של תנועת המורים החדשה בירושלים. "אנו עורכים את הכנס בירושלים כחלק מרצון להוביל שינוי במערכת החינוך, מתוך שליחות ואמונה בחשיבות העליונה של החינוך הציבורי במדינת ישראל", טען פרדימן, "מעורבות של כוחות חדשים בארגון חיונית לשיקום מעמדו והפיכתו לגורם משפיע ומשמעותי במדיניות החינוכית של ישראל".

המאבק להחלפתו של רן ארז לא יהיה פשוט. למרות שבאופן רשמי מתקיימות בכל שלוש שנים בחירות לראשות הארגון, פרידמן טוען כי בפועל קשה להבין מתי יהיו הבחירות. לדבריו, "בתוך הארגון פועל מנגנון משומן בצורה שאינה שקופה בכדי לשמר את כוחו".

תגובת ארגון המורים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully