וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הקסאמים - אסיר ביקש לעבור לכלא אחר

יהושע בריינר

24.6.2008 / 16:25

האסיר מבקש להעבירו לבית כלא מוגן יותר. עורך דינו: "בכלא אין הוראות ברורות מה לעשות בעת נפילה והוא חושש להיפגע"

רבים מתושבי הדרום מבקשים לעזוב את האזור מחשש לפגיעת רקטה בביתם. התופעה מוכרת. כעת מבקשים גם אסירים מהאזור להתפנות למקום אחר. ג'פרי סת', הכלוא בבית הסוהר 'שקמה' באשקלון, הגיש ביום חמישי האחרון עתירה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בדרישה להעבירו לכלא אחר, מחשש לפגיעת רקטה בכלאו. ייתכן שבשל כך מקיימים היום בשירות בתי הסוהר תרגיל המדמה נפילת טיל במתחם הכלא הדרומי.

סת', תושב ההתנחלות תפוח שנשפט ל-30 חודשי מאסר לאחר שהורשע בהברחת נשק לישראל, פנה לפני מספר שבועות לשב"ס בדרישה להעבירו לכלא מוגן יותר, לאחר נפילת טיל הגראד בקניון חוצות באשקלון, הממוקם במרחק כ-300 מטרים מהכלא. "מעוצמת ההדף הוא היה בטוח שהטיל נפל בכלא עצמו", אמר בא כוחו, עו"ד ברוך בן יוסף. "בכלא אין הוראות ברורות מה לעשות בעת נפילה והוא חושש שבפעם הבאה הוא עלול להיפגע. בנוסף, הוא ביקש להעבירו לכלא עם אגף תורני וכן לאגף שבו לא מעשנים. לצערי, תשובת השב"ס היתה לקונית, וביום חמישי הגשנו עתירה רשמית לבית המשפט המחוזי בדרישה להעבירו לכלא מרוחק יותר מטווח הרקטות".

לדברי עו"ד בן יוסף, הבוקר חשב סת' כי רקטה פגעה בכלא, אלא שאז התברר לו כי מדובר בתרגיל שעורך השב"ס, ולא באזעקת אמת. "עד היום הוא לא יודע מה לעשות ברגע של נפילה", אומר בן יוסף.

כלא שקמה משמש כיום בעיקר עבור אסירים ביטחוניים, ומרבית היושבים בו הם פלסטינים. בין האסירים היהודים שנכלאו בו בעבר ניתן למצוא גם את מרגל האטום מרדכי וענונו ואת המרגל מרקוס קלינברג.

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה כי "העתירה לא מוכרת לנו. התרגיל אשר מתקיים היום בשב"ס תוכנן, נקבע והוכן במהלך ששת החודשים האחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully