וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חידוש ישראלי: דם טבורי - לא רק לילדים

נעמה טלמור

24.6.2008 / 15:03

חברה ישראלית סיימה ניסויים בהתקן חדשני שיאפשר להשתיל דם טבורי גם במבוגרים. "לדם זה עליונות על תאי גזע ממוח עצם"

חברת הסטרט-אפ הישראלית "סיטוג'ן" (SituGen) הודיעה היום (שלישי) כי סיימה ניסויים קליניים בהתקן חדשני פרי פיתוחה, לאיסוף דם מחבל הטבור לאחר לידה. על פי דיווחי החברה, הניסויים מראים כי ההתקן מגדיל ב- 81% בממוצע את מספר תאי הגזע הנאספים לאחר הלידה, דבר המגדיל במידה משמעותית את כמות תאי הגזע הניתנים להשתלה ומאפשר להשתילם גם במבוגרים השוקלים עד 65 ק"ג.

דם חבל הטבור מכיל תאי גזע ייחודיים המתאימים גנטית בסבירות גבוהה יחסית גם לבני המשפחה הקרובה ועשויים להיות מצילי חיים בעת הצורך. בשנים האחרונות נרשמה עלייה במספר המשפחות שאוספות ושומרות את הדם הטבורי של ילדיהן לשימוש עתידי אפשרי. תאי גזע מדם טבורי משמשים כבר כיום להשתלה בחולים, לא רק במחלות הקשורות למערכת הדם (מחלות סרטניות, גנטיות וחיסוניות), אלא גם בשורה נוספת של מחלות קשות, כגון שיקום לב לאחר התקף לב, טיפול בסוכרת ובאלצהיימר.

בתוך חודשיים ההתקן יתחיל להיות משווק לבתי החולים בארץ. בחברה צופים כי מנהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) יאשר את השימוש בהתקן כבר בשנה הקרובה, ובכך יאפשר לפריצת הדרך הטכנולוגית להיות מיושמת בציבור. "תוצאות הניסוי הקליני הינן פריצת דרך עולמית בכל הקשור לאיסוף דם טבורי לאחר לידה" אמר מיקי שחם, מנכ"ל חברת "סיטוג'ן".

"הגדלת כמות הדם הטבורי תאפשר לבצע השתלות גם במבוגרים ולא בעיקר בקרב ילדים כפי שהמצב כיום. מטבע הדברים מרבית הנזקקים להשתלות הם דווקא המבוגרים, אשר למרות עליונות תאי הגזע הטבוריים, ממשיכים להיות תלויים בעיקר בתאי גזע מתרומות מוח עצם", הסביר שחם.

איסוף הדם הטבורי באמצעות ההתקן החדש המיועד לשימוש חד פעמי, מבוסס על שיטה מורכבת. האיסוף נעשה ישירות מחבל הטבור ומהשליה ומתבצע ללא מחט בסביבה הרמטית וסטרילית. עוד מוסיפים בחברה כי ההתקן, שכבר מוגן בשורה של פטנטים עולמיים, ניתן להפעלה מיידית על ידי אחיות חדר הלידה והוא מתאים גם לחדרי ניתוח וללידות קיסריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully