וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטליבן גורף רווחי שיא מסחר באופיום

טלי גולדשטין

24.6.2008 / 15:07

לדברי ראש המשרד לסמים ופשיעה באו"ם, הרוויח הטליבן 100 מיליון דולר ב-2007 רק מסחר בסם. הרווחים מממנים פעילות צבאית

ארגון הטליבן באפגניסטן גרף 100 מיליון דולר ב-2007 מסחר באופיום - כך עולה מדו"ח חדש של האו"ם. אנטוניו מריה קוסטה, ראש המשרד לסמים ופשיעה באו"ם (UNODC), אמר כי הכסף נבע ממס בסך 10% שמטיל הטליבן על החקלאים שמגדלים אופיום באזורים שבשליטת הארגון. לפי הערכות האו"ם, שווי יבול האופיום בשנה שעברה עמד על מיליארד דולר.

לדברי קוסטה, הטליבן הרוויח סכום גבוה אף יותר מפעילות אחרת הקשורה לסחר באופיום, כגון גביית דמי הגנה ממעבדות האופיום ומשיירות המעבירות את הסם לאורך הגבול", אמר קוסטה לרשת BBC.

הרווחים מיבול האופיום ב-2007 עדיין לא פורסמו, אך הנתונים צפויים להיות נמוכים לעומת השנה הקודמת על רקע בצורת ואיסור על גידול האופיום במזרח ובצפון אפגניסטן.

חמש השנים האחרונות היו עדות ליבולים גדולים של אופיום בעוד החקלאים האפגנים הצליחו לגדל כמויות גדולות מהביקוש העולמי. "בשנה שעברה אפגניסטן ייצרה 8,000 טונות של אופיום", אמר קוסטה. "הביקוש העולמי בשנים האחרונות עמד על 4,000 טונות. העודף שנוצר לא נותר בידי החקלאים", הוסיף.

מלאי האופיום, ששוויים מוערך במאות מיליוני דולרים, עוברים לידי סוחרי הסמים, גורמים בכירים או פוליטיקאים אפגנים או לידי טליבן. לדברי גורמים בריטים, הרווחים ממסחר בסמים מממנים פעילות צבאית של הטליבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully