וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט זינק בעקבות שמועות על תקיפה באירן

טלי גולדשטין

24.6.2008 / 14:34

הנפט הגולמי שבר את רף 138 הדולרים לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק בעקבות השמועות. אירן הכחישה הדיווחים

שמועות כוזבות על תקיפה ישראלית הבוקר על מתקנים גרעיניים באירן גרמו לעלייה נוספת במחיר הנפט בארצות הברית. היום (שלישי) עבר מחיר חבית נפט את רף 138 הדולרים בניו יורק. גורמים רשמיים בארצות הברית מיהרו להכחיש את השמועות בדבר תקיפה באירן. "ארצות הברית אינה יודעת על תקיפה במתקני הגרעין של אירן. למיטב ידיעתנו לא היתה פעילות צבאית באירן או במתקנים הגרעיניים. לא ידוע לנו על כך דבר", אמרה סגן סטפני מרדוק, דוברת הצי החמישי של צבא ארצות הברית.

לפי דיווח של סוכנות הידיעות "בלומברג", גורם בצה"ל, שביקש להישאר בעילום שם, אמר בראיון טלפוני כי הצבא הישראלי אינו מודע לאירוע שבה מעורבת אירן. גם הרשויות באירן הכחישו אף הן את השמועות. "זוהי שמועה בלבד. לא התרחשה שום תקיפה נגד המתקנים הגרעיניים באירן", אמר גורם בכיר לסוכנות "רויטרס".

החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוגוסט זינקו מוקדם יותר ב-1.33 דולר ל- 138.07 דולר לחבית על רקע הסערה שהתעוררה בעקבות השמועות. כעת נרשמת ירידה והחוזים נסחרים במחיר של 137.25 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק.

מספר בנקים בלונדון פנו לחדרי עסקאות בתל אביב ושאלו האם ידוע בישראל על תקיפה ישראלית באירן. לדבריהם, נפוצו גם בסיטי של לונדון שמועות על תקיפה כזו, בעקבות רמזים באתרי אינטרנט. הסוחרים בישראל ענו לעמיתיהם בלונדון כי למיטב ידיעתם אין אמת בשמועות וכי בישראל לא נמסר דבר על כך.

אירן - ייצואנית הנפט ה-4 בעולם

המתיחות סביב תוכנית הגרעין של אירן ממלאת תפקיד גדול בעלייה במחירי הנפט לרמות שיא באחרונה. השבוע הטיל האיחוד האירופי סנקציות חדשות על אירן, לרבות הקפאת נכסים של הבנק הגדול במדינה. המערב חושד כי אירן, ייצואנית הנפט הרביעית בגודלה בעולם, מעוניינת לייצר נשק גרעיני, אך הממשלה אירנית מכחישה אישומים אלו.

ממשלת אירן אמרה היום כי הסנקציות החדשות שהוטלו על המדינה על ידי האיחוד האירופי יפגעו במאמצים הדיפלומטיים לפתרון הסכסוך המתמשך בנוגע לתוכנית הגרעין שלה. דובר שר החוץ האירני מוחמד עלי חוסייני גינה את הסנקציות וכינה אותן "לא חוקיות". הוא הבהיר כי פעילות הגרעין של אירן לא תואט.

המחלוקת בנוגע לתוכנית הגרעין האירנית עוררה אף היא חששות לגבי תקיפה צבאית שתזיק לאספקת הנפט במדינה. זאת במיוחד על רקע הדיווח ביום שישי של ה"ניו יורק טיימס", שחשף כי ישראל ערכה תרגיל צבאי המדמה תקיפה אפשרית של מתקני הגרעין באירן. אנליסטים של נפט מודאגים כי המתח הגובר בין אירן למערב עלול לאיים על מיצרי הורמוז, דרכם עובר הנפט מן המפרץ הפרסי אל העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully