וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסכם 'אופק חדש' הפך למסע רדיפת מורים"

נעמה טלמור

24.6.2008 / 12:46

ח"כ גלאון הגישה שאילתא לשרת החינוך בנוגע להתנגדות המורים לרפורמה בחינוך. הסתדרות המורים: "מורה אחת מפיצה שקרים"

הסערה סביב הרפורמה החדשה בחינוך, "אופק חדש" תופסת תאוצה גם בכנסת. ח"כ זהבה גלאון (מרצ) הגישה עוד בשבוע שעבר שאילתא לשרת החינוך פרופסור יולי תמיר, בה היא מבקשת ממנה לענות על מספר שאלות נוקבות בעניין הרפורמה. תמיר עשויה להשיב לשאילתא מחר בכנסת.

"אני תומכת במאבקם הצודק של המורים המתנגדים לשיטות בהן נוקט משרד החינוך", אמרה גלאון לוואלה! חדשות. "אין זה ראוי שהסכם שהיה אמור להיות וולונטרי הופך למסע רדיפה ואיומים אחר מורים המסרבים להצטרף ליוזמה. מה לזה ולהצהרות הסתדרות המורים שכל המורים מאושרים?".

בין היתר דורשת גלאון לדעת "כמה מורים באמת פנו בכתב למשרד החינוך בכדי להצהיר על סירוב הצטרפות לתכנית הרפורמה? מדוע מחייב משרד החינוך בהצטרפות לתכנית מורים שבבית ספרם הסכימו להצטרפות פחות מחמישים אחוזים מהמורים, וזאת בניגוד להתחייבות המשרד בוועדת החינוך של הכנסת? ומדוע מאיימים אנשי משרד החינוך על מורים הנאבקים נגד התוכנית?".

מדיניות של איומים?

הסתדרות המורים מאשרת שקיבלה רק מכתבים בודדים ממורים המסרבים להצטרף. "הגיעו אלינו מכתבים בודדים ולא מאות כפי שאומרים, וגם הם נחתמו עקב השקרים וההכפשות שמובילה מורה אחת ומפיצה בבתי הספר על מנת להפחיד את המורים", מסרה הסתדרות המורים.

בתגובה מוחה גלאון על התנהלות משרד החינוך והסתדרות המורים: "התחמקויות הסתדרות המורים לחלוטין אינן ברורות לי. רק בלשכתי התקבל במהלך השבועיים האחרונים מספר גדול הרבה יותר של פניות ממורים המתנגדים להסכם".

ועדת החינוך של הכנסת תדון בשבוע הבא בעניין הרפורמה החדשה, לאחר שגלאון פנתה ליו"ר ועדת החינוך מיכאל מלכיאור בבקשה לנהל דיון בעניין התנהלותה של שרת החינוך ואנשי משרדה בנושא. "על פי דיווחי התקשורת, נוקטים בכירים במשרד החינוך, בידיעת השרה, במדיניות של איומים בפיטורים נגד מורים שמסרבים להצטרף לתכנית", אמרה גלאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully