וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין ממשיכה במאבק בזיהום האוויר בבייג'ין

טלי גולדשטין

24.6.2008 / 12:16

במסגרת ניסיונה הנואש לשפר את איכות האוויר בבירה לקראת האולימפיאדה, אסרו הרשויות תנועת מכוניות של עובדי ציבור בכבישים

עובדי מדינה בבייג'ין אולצו לנטוש את מכוניותיהם ולהפוך בעל כורחם להולכי רגל, זאת במסגרת ניסיון הרשויות לטהר את האוויר בעיר בעלת זיהום האוויר הגבוה בעולם לקראת האולימפיאדה באוגוסט.

ה"טיימס" הלונדוני מדווח היום (שלישי) כי עיריית בייג'ין הורתה להוריד מהכביש מחצית מהמכוניות לקראת המשחקים האולימפיים שייערכו בעוד שבעה שבועות. המכוניות של עובדי המדינה וחברי המפלגה הקומוניסטית יוחרמו ויאוחסנו במוסכים עד ה-19 ביולי, כשתקנה נוספת תיכנס לתוקף: 3.3 מיליון הנהגים בבייג'ין יוכלו לנסוע במכוניותיהם רק בימים מסוימים של השבוע, תלוי במספר הלוחית של המכונית.

גורמים בכירים סינים מקווים כי הצעד יעזור להפיג את החששות הבינלאומיים לגבי רמות זיהום האוויר בעיר. נתוני לוויין מסוכנות החלל האירופית מראים כי בבירה הסינית ובמחוזותיה הסמוכים נרשמות הרמות הגבוהות ביותר של דו תחמוצת חנקן, חומר שעלול לגרום לנזק קטלני לריאות.

באפריל, יו"ר הוועד האולימפי ז'אק רוג הזהיר כי קיום אירועי ספורט במסגרת האולימפיאדה באוויר הפתוח במשך למעלה משעה עלולים להידחות על רקע התנאים הקשים והסכנה לבריאות הספורטאים. ריצות מרתון, רכיבה על אופניים, טריאתלון, הליכה מהירה ושחיה בבריכה פתוחה נמצאים כעת בסכנה.

למרות שממשלת סין התחייבה להשקיע 3.36 מיליארד דולר בהפחתת זיהום האוויר לקראת ה"משחקים הירוקים", כפי שהיא מכנה את האולימפיאדה, הערפיח הצהבהב מעל העיר המונה 11 מיליון תושבים מסרב להיעלם. איכות האוויר הופכת לגרועה יותר כשאין רוח או גשם וחלקיקי האוזון והאבק מצטברים ברמות גבוהות.

עם זאת, ממשלת סין מתעקשת שמאבקה בזיהום האוויר ישפר את איכות האוויר בבייג'ין עד תחילת המשחקים האולימפים. בנוסף להגבלות על מכניות עובדי הציבור, יחול איסור על נהיגה בכלי הרכב המזהמים ביותר – משיאות תעשייתיות – החל מהראשון ביולי. פרויקטים של בניין ופעילות מפעלי תעשייה יושהו לכל אורך האולימפיאדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully