וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדאלה": מע"צ מפלה תושבים ערבים

שולמית אביצור

24.6.2008 / 13:00

הארגון עתר לביהמ"ש בדרישה לחבר את ג'יסר א-זרקא לכביש 2. "כל היישובים היהודיים שליד הכביש מחוברים אליו. זה לא במקרה"

ארגון "עדאלה" עתר הבוקר (שני) יחד עם המועצה המקומית ג'יסר א-זרקא לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד משרד הפנים ומע"צ (החברה הלאומית לדרכים), בדרישה לחבר את הכפר ג'יסר א-זרקא אל כביש 2, הצמוד אליו.

לטענת העותרים, כל היישובים הסמוכים לכביש, מלבד ג'יסר א-זרקא, מחוברים אליו באמצעות מחלף, או שהם בהליכי חיבור אליו. הכניסה היחידה אל הכביש מהכפר היא מכביש 4 באמצעות כביש מקומי שמנהל הבטיחות האזורי הגדירו כ"כביש מסוכן לשימוש". לטענת העותרים, "מלבד העובדה שהכביש מאריך שלא לצורך את נסיעתם של התושבים והמבקרים בכפר, זהו כביש מסוכן לחלוטין החושף את המשתמשים בו לסכנת חיים של ממש, ועל כן אינו ראוי לשימוש".

לדברי עו"ד עלא מחאג'נה, המטפל בעתירה, "מבחינה תכנונית ומבצעית, כבר בשנת 2004 אושר לחבר את הכפר לכביש באמצעות מחלף: בניית מחלף אור עקיבא הותנתה בהכנת תוכנית לחיבור ג'יסר א-זרקא. היתה לכך התניה מפורשת. חרף זאת, לאחר שנתיים מע"צ טענה שאין כל התניה, וכי שני הפרויקטים אינם תלויים זה בזה".

בנוסף נטען בעתירה כי אי חיבור הכפר לכביש גורם לניתוקו מהצירים המרכזיים במדינה ומסרבל את הגישה של תושבי הכפר למרכזים עירוניים. "מצב זה פוגע בזכותם של תושבי הכפר לחיים ולשלמות גופנית, לחופש תנועה ולנגישות הולמת, בזכות לשוויון, בזכות להתפרנס, בזכות לצדק מרחבי ובזכות הכפר להתפתח", נטען בעתירה.

"חד משמעית - מדובר באפליה על רקע השתייכות אתנית", אמר היום לוואלה! חדשות עו"ד מחאג'נה. "כל היישובים הסמוכים לכביש, שכולם יהודיים, מחוברים אליו באמצעות מחלפים, או שהם נמצאים בדרך להיות מחוברים. חוץ מג'יסר א-זרקא, שלא במקרה הוא ישוב ערבי. הכפר דומה ליישובים היהודים בכל המאפיינים שלו, ואין דרך אחרת להסביר את העובדה שהוא לא מחובר. גם תושבי הכפר זכאים לבטיחות בדרכים, והכביש המחבר אותם פשוט לא ראוי לשימוש".

מהחברה הלאומית לדרכים נמסר בתגובה כי "העתירה לא התקבלה עדיין בחברה. כשתתקבל העתירה, יילמד הנושא ותשובה מסודרת תימסר לבית המשפט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully