וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נחזיר את החטופים גם אם הם מתים"

יהושע בריינר

24.6.2008 / 10:36

שר הביטחון אמר את הדברים במהלך פגישה עם ראשי מועצות בדרום. לדבריו, "הרגיעה משמשת כבסיס ליצירת דיאלוג השחרור של גלעד שליט"

"יש לנו אחריות להחזיר הביתה את החיילים החטופים, גם אם הם מתים. כך אמר הבוקר (שלישי) שר הביטחון אהוד ברק בפגישה בנתיב העשרה עם ראשי מועצות מקומיות באזור הדרום. "תהליך ההכרזה עליהם כחללים, גם אם יבשיל, איננו אמור לעצור בשום דרך את הדיון על עסקה להבאת החיילים הביתה".

ברק התייחס גם להפסקת האש עם חמאס: "הרגיעה משמשת כבסיס ליצירת דיאלוג השחרור של גלעד שליט. זו הרגיעה הטובה ביותר בשבע השנים האחרונות". לדבריו, "בפעולה צבאית רחבה ברצועה, שתימשך שבועות יהיו הרבה יותר פצמ"רים וקסאמים לעבר הנגב המערבי". ברק הוסיף, כי "לא ניתן לדעת כמה זמן תימשך הרגיעה, אך כרגע נראה כי מדובר בהסכם הפסקת אש טוב מאוד ויש סיכוי טוב שיימשך תקופה ארוכה. כל יום של שקט שעובר באזור יש לנצל על מנת לחזק את העורף".

לדברי שר הביטחון, "רגיעה תיענה ברגיעה, שקט ייענה בשקט. הרגיעה הזו, ככל שתימשך, תאפשר למצות משא ומתן אינטנסיבי על העברת החייל החטוף גלעד שליט הביתה ולאפשר את המשך ההיערכות בעורף. צה"ל ערוך לכל אפשרות והתושבים כאן זכאים לימי רגיעה".

במהלך הפגישה קראו ראשי המועצות לברק "לגלות אחריות לאומית בזמן חירום ולהימנע מבחירות". כמו כן דרשו ראשי המועצות להתחיל לאלתר בבניית חדרי הביטחון בטווח של ארבעה וחצי קילומטר מגדר הביטחון. ראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין פנה אל שר הביטחון ואמר: "יש לתת את הכסף לאזרחים על מנת שיבנו בעצמם את חדרי הביטחון, שכן מדובר במפעל מציל חיים וזה הזמן לטפל בנושא, לפני שהירי יחל שוב. ראש המועצה האזורית חוף אשקלון קרא לפעול באופן מיידי לשיקום חוף זיקים שנפגע בעקבות ירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully