וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון מקיין מצביע ירוק

23.6.2008 / 22:25

בעוד הנפט ממשיך להרקיע שחקים וגלון דלק בארה"ב שובר שיאים, הסנטור הרפובליקני מנסה לעודד את יצרניות המכוניות לעבור לטכנולוגיה ירוקה

ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני לנשיאות, אמר היום (שני) שאם ייבחר לנשיא, יכריז על תחרות לפיתוח סוללה למכוניות חשמליות כשהפרס למנצח יעמוד על 300 מיליון דולר. בעוד מחיר גלון דלק הגיע לשיא של 4 דולר, מקיין ויריבו הדמוקרטי ברק אובמה מנסים לקדם את השקפותיהם לגבי הדרך בה יש להתמודד עם משבר האנרגיה המכביד על הכלכלה האמריקאית.

מקיין ציין כי ברזיל הצליחה לגמול עצמה כמעט לחלוטין מהתלות ביבוא הנפט על ידי הפיכת מרבית המכוניות החדשות למכוניות היברידיות הממונעות על ידי מערכת המכונה 'דלק גמיש' ,('flex-fuel') – שיטה באמצעותה המכונית יכולה לנסוע על דלק רגיל או על דלק חלופי כגון אתנול. אחוז המכוניות בברזיל בהן מותקנת מערכת מסוג זה עלה בתוך שלוש שנים מ-5% ל-70%, אמר מקיין.

"בין אם תידרש פגישה עם יצרניות המכוניות במהלך החודש הראשון שלי בבית הלבן, או חתימתי על חוק בקונגרס, אנו נעמוד ביעד של גמילה מהירה של המכוניות האמריקאיות מדלק", אמר הסנאטור בעצרת בעיר פרזנו שבקליפורניה.

למקיין יש סיבה טובה לדאגה. מסקר חדש של USA טודיי וגאלופ, שפורסם היום, עולה כי הבוחרים האמריקאים מודאגים במיוחד ממשבר האנרגיה וההאטה בצמיחה הכלכלית וכי הם מעדיפים את מדיניות אובמה בשני הנושאים בפער גדול.

מקיין אמר כי יעמיד את "אתגר המכונית הנקיה" בפני יצרניות המכוניות. "כל חברה שתצליח לייצר מכונית נקיה מפליטות תקבל הטבת מס בסך 5,000 דולר על כל לקוח שיקנה את המכונית. המכוניות האחרות יקבלו הטבות ביחס לכמות הפליטות שהן מייצרות. ככל שהיקף הפליטות נמוך יותר, כך תגדל ההטבה", הוסיף.

עוד הציע מקיין פרס גדול בעבור מי שיצליח להמציא פריצת דרך טכנולוגית. "פרס בסך 300 מיליון דולר יוצע בעבור פיתוח של סוללה טובה יותר באופו משמעותי באיכותה, גודלה, הקיבולת שלה ועלותה על הסוללות הקיימות בשוק בעבור מכוניות חשמליות או היברידיות".

מקיין אף נסה להרחיק עצמו ממדיניותו של הנשיא בוש, הקוראת להורדת מחירי הנפט על ידי המדינות החברות בארגון "אופ"ק". "יש כאלו בוושינגטון הסבורים כי אנו יכולים לשכנע את 'אופ"ק' להוריד מחירים – כאילו שלא ניסינו לעשות זאת בעבר. אחרים הציעו לתבוע את 'אופ"ק', כאילו שאנו יכולים להתדיין כל הדרך להשגת ערבות לנפט", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully